اخبار

آب روستاهای هواندران، سراب برد زنجیر و گنانی، سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک می باشد

آب روستاهای هواندران، سراب برد زنجیر و گنانی، سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک می باشد
 
 
دکتر امیر کرمی مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان از سلامت آب روستاهای هواندران، سراب برد زنجیر و گنانی خبر داد و گفت: آب این روستاها سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک می باشد

 

وی در پاسخ به گلایه مردم در خصوص آلودگی آب سه روستای شهرستان ثلاث باباجانی گفت:روستاهای هواندران، سراب برد زنجیر و گنانی از نظر تقسیمات سیاسی و جغرافیایی جزء شهرستان ثلاث باباجانی می باشند اما خدمات بهداشتی آنها توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود انجام می گیرد.
 
به گفته او منبع تامین آب روستاهای هواندران و سراب برد زنجیر یک حلقه چاه می باشد که نزدیک بستر رودخانه بوده و در مواقع بارندگی های سیل آسا احتمال افزایش کدورت در آن وجود دارد.
 
دکتر کرمی گفت: سیستم کلر زنی گازی بوده و در حال حاضر کلر باقیمانده پایدار در شبکه توزیع تامین شده و مشکلی ندارد، بر اساس آخرین نمونه برداری انجام شده در تاریخ  ۱۱ فروردین ماه آب سالم و فاقد آلودگی باکتریولوژیک می باشد.
 
به گفته وی منبع تامین آب روستای گنانی چشمه بالادست روستا است، کلر زنی به صورت دستی انجام می شود و فاقد سیستم مکانیزاسیون کلرزنی است.
 
دکتر کرمی با بیان اینکه براساس آخرین نمونه برداری انجام شده در تاریخ ۱۱ فروردین ماه، آب خام دارای آلودگی باکتریولوژیک بوده است گفت: همچنین روز شنبه ۲۷  فروردین توسط تیم مشترک مرکز بهداشت و امور آب و فاضلاب از سامانه های آبرسانی روستاهای یاد شده بازدید و نمونه برداری به عمل آمده است.
 
وی با بیان اینکه لازم به ذکر است در هرسه روستا در روز جاری آب دارای کلر باقیمانده در محدوده استاندارد بوده است گفت: هر سه روستا فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب بوده و تحت پوشش شرکت آبفا می باشند.
 
دکتر کرمی همچنین افزود: راهکارهایی جهت رفع کدورت آب پیشنهاد می شود که عبارتند از  :مجهز کردن سامانه آبرسانی روستای گنانی به سیستم کلرزنی اتوماتیک گازی یا آب ژاول ، حفاظت حریم چاه آب روستاهای سراب برد زنجیر و هواندران با ساخت دیوار حائل توسط شرکت آبفا و  احداث شبکه جمع آوری فاضلاب در هرسه روستا 
 
🆔️@k_health
 
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید