اخبار

راه اندازی دانشکده مجازی و علوم فناوری های نوین از مهمترین برنامه های معاونت آموزشی دانشگاه

راه اندازی دانشکده مجازی و علوم فناوری های نوین از مهمترین برنامه های معاونت آموزشی دانشگاه

  معاون آموزشی در نشست پایش معاونت آموزشی با بیان اینکه در این جلسه سعی داریم برنامه تحول، توسعه و آینده آموزشی معاونت را مورد بررسی قرار دهیم گفت: راه اندازی دانشکده های علوم فناوری های نوین، مجازی و بین الملل از اولویت های معاونت آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر وزیری اظهار داشت: از مهمترین برنامه ها راه اندازی دانشکده مجازی و علوم فناوری های نوین است.

 
معاون آموزشی دانشگاه افزود: کیفیت آموزش در دانشگاه باید مورد بازبینی قرار گیرد و برنامه میان مدت و بلند مدت در این حوزه طراحی و اجرا شود.
 
وی اظهار داشت: دانشکده ها با چالش ها و مشکلاتی ‌روبرو هستند که امیدوارم با تلاش همکارانم در این مراکز و مساعدت ریاست دانشگاه به حداقل ممکن برسد.
 
 

۱۱/۷ درصد یعنی ۶۶۸ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه غیر ایرانی هستند

همچنین مدیر تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی دانشگاه  گفت: هم اکنون ۵۶۶۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل می باشند که ۱۱/۷ درصد یعنی ۶۶۸ نفر از آنان غیر ایرانی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر جلالی اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ۹ دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، داروسازی،  دندانپزشکی، بهداشت، علوم تغذیه و صنایع غذایی ، توانبخشی و پرستاری سنقر و کلیایی فعال می باشند.

 
وی همچنین افزود:  ۵۴۹ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم‌پزشکی فعالیت می کنند که ۵۵ نفر دارای رتبه استادی و ۱۱۴ نفر دانشیار می باشند.
 
به گفته وی در این دانشگاه ۹۱ رشته مقطع وجود دارد که شامل ۲ رشته مقطع فوق تخصصی، ۲۰ رشته دستیار تخصصی، ۱۲ رشته PHD، ۲۹ رشته کارشناسی ارشد، ۳ رشته دکترای حرفه ای، ۲۳ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی می باشد و از سال ۹۶ تاکنون ۶ رشته در مقطع Ph.D ۶رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ رشته در مقطع کاردانی راه اندازی شده است.
 
دکتر جلالی افزود:در حوزه آموزشی ۷ بسته از جمله: ارزش آفرینی در بستر همگرایی علوم و فناوری، پاسخگویی اجتماعی، اعتلای ارزشهای اخلاقی و معنوی در علوم پزشکی، حضور غیرتمند در عرصه های بین المللی، ارتقاء فرآیندهای پایش، سنجش و ارزیابی و توسعه منابع، زیر ساخت و فرآیندها طراحی شده و در حال اجرا است.
 
 

 

برنامه ریزی تقویت برند دانشگاه در حوزه آموزش

 
 مدیر کل آموزش دانشگاه در این نشست گفت: موضوع راه اندازی دانشکده فناوری‌های نوین مسئول و اعضای کارگروه راه اندازی این دانشکده تعیین شده و پیگیری جدی و مستمر این موضوع در دستور کار معاونت است.

 

دکتر مهکی اظهار داشت: راه اندازی مرکز آموزش مجازی و در ادامه دانشکده مجازی نیز در حال انجام و پیگیری است، با دانشکده ها جهت شناسایی متخصصین در ۳ رشته مرتبط مکاتبه شده است و زیر ساخت های مورد نیاز جهت اعتبار بخشی این مرکز  می بایست تامین گردد.

 

وی افزود: در حیطه فرآیند آموزشی رعایت اصول آموزشی، استانداردهای محتواهای الکترونیکی و به روز رسانی آنها ضروری است.

 

به گفته وی  اختصاص اعتبار مناسب در سفر ریاست محترم جمهوری جهت ادامه ساخت و ساز و تکمیل پردیس دانشگاه، تلاش در جهت شناسایی نیازهای واقعی دانشکده ها و رفع مشکل فضای فیزیکی حوزه معاونت آموزشی مورد تاکید می باشد.
 
دکتر مهکی عنوان کرد: هدف غایی این معاونت کسب مرجعیت، تکمیل زیرساخت ها، اصلاح فرآیندها، بهبود عملکرد ها، تکمیل رشته ها، ارتقاء کیفیت آموزش و تقویت برند دانشگاه در حوزه آموزش می باشد.

 

گفتنی است دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه عصر دوشنبه با حضور در معاونت آموزشی ، برنامه پایش معاونت های دانشگاه را آغاز نمود.

در این نشست که معاون ، مدیران و روسای ادارات معاونت و نیز روسای دانشکده ها حضور داشتند ، شرح اقدامات ، توانمندی ها ، برنامه های اجرایی و پیشنهادهای آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
 
 
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید