اخبار

پیام تبریک سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن روز "علوم آزمایشگاهی"

پیام تبریک سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن روز "علوم آزمایشگاهی"
سرپرست دانشگاه در پیامی فرا رسیدن روز "علوم آزمایشگاهی" را تبریک گفت.
 
              "بسم الله الرحمن الرحیم"
 
سی ام فروردین‌ماه ، زادروز حکیم سید اسماعیل جرجانی به عنوان "روز علوم آزمایشگاهی" نام‌گذاری شده است.
 
همگان می دانند که دانش تجربی بشر در طول تاریخ بر اساس آزمودن و سنجش، رفته رفته شکل گرفته و همچنان دانشمندان علوم مختلف در پی درنوردیدن مرزهای دانش و یافته های جدیدی هستند تا ضمن تکمیل اندوخته های علمی بشری، راههای جدیدی برای زندگی بهتر و درک درست تر از انسان و جهان پیرامون را به آیندگان عرضه نمایند.
 
اکثر این حیطه های علمی، چه در زیر روشنایی شمع در خلوت حکیمان یا در مراکز مهم و پیشرفته امروزی پژوهشی در کلیتی به نام آزمایشگاه شکل گرفته و در این مسیر، علوم آزمایشگاهی نقش مهمی در حیطه توسعه دانش ایفا کرده است.
 
در عرصه سلامت نیز زنان و مردان دانش و پژوهش، کوششی خستگی ناپذیری را در مراکز تحقیقی متنوع برای یافتن راههای نوین و موثر بر سلامت جامعه انجام داده و کماکان ادامه می دهند.
 
جدای از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی، بخشی از اقدامات عملی در جهت شناخت و تشخیص بیماری ها ، در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی شکل می گیرد که منبع اساسی و قابل استناد و اتکایی در تشخیص صحیح بیماری و ترسیم برنامه های درمانی توسط درمانگران است.
 
ضمن تبریک این روز، زحمات شبانه روزی همکاران آزمایشگاه های تشخیصی و آسیب شناسی را ارج می نهم و از همه عزیزان چه در پذیرش و نمونه گیری تا اقدامات وسیع دور از دید مردم برای سنجش سلامت مددجویان در تمام بیمارستانها و بخش های بهداشتی و سایر مراکز آزمایشگاهی دانشگاهی و غیر دانشگاهی تشکر می کنم.
 
لازم می دانم در چنین روزی از شهید دکتر محمدرضا سمیعی که بر اثر کرونا به عنوان" شهید مدافع سلامت" در راه خدمت به مردم جان خود را تقدیم نمودند و نیز مرحومان دکتر راهی، دکترصادق صالحی، دکتر باقر پور و دکتر مقیمی سرآمدان درگذشته عرصه علوم آزمایشگاهی استان یاد کرده و صحت و سلامت برای همه تلاشگران این عرصه از خداوند بزرگ مسئلت نمایم.
 
             دکتر قباد محمدی 
                    سرپرست دانشگاه
 
🆔@k_health
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید