اخبار

هشدار! بروز " درگیری قلبی" (MIS-C) در کمین کودکان مبتلا به کرونا / کودکان 5 تا 12 سال خود را واکسینه کنید

هشدار! بروز " درگیری قلبی" (MIS-C) در کمین کودکان مبتلا به کرونا / کودکان 5 تا 12 سال خود را واکسینه کنید

 

یک فوق تخصص بیماریهای عفونی کودکان از ایجاد بیماری "درگیری قلبی" (MIS-C) در کودکان مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر جبارعلی صفایی گفت: یکی از مهمترین عوارضی که در کودکان مبتلا به کرونا ایجاد می شود "درگیری قلبی" mis-c  است که متاسفانه در حال حاضر نمونه های بسیار زیادی از آن را نیز در بیمارستان داریم .

وی با تاکید بر اینکه بیماری "درگیری قلبی"  (MIS-C) ممکن است اعضای بدن کودکان مانند: قلب ، کبد ،ریه ، دستگاه گوراش  و تقریبا تمام ارگانها را درگیر کند گفت:بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند کرونا کودکان را درگیر نمی کند و یا هیچ عوارضی برای آنان ایجاد نمی کند متاسفانه در سویه جدید، کودکان به مقدار زیادی نسبت به سویه قبلی مبتلا می شوند و اکنون کودکان زیادی به دلیل کرونا در بیمارستان بستری هستند به طوری که الان در حال حاضر تقریبا تمام تخت های ما پر است..

دکتر صفایی با بیان اینکه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و همچنین جلوگیری از عوارض آن لازم است اقداماتی انجام دهیم اظهار داشت: ما به جای دادن هزینه های زیاد بهتر است پیشگیری کنیم بنابر این مردم همانطور که به کرونای بزرگسالان اهمیت می دهند به همان دید به کرونای کودکان هم اهمیت بدهند.

دکتر صفایی بهترین راه جلوگیری از بیماریهای ویروسی به خصوص در سنین پایین را در طول تاریخ انجام واکسیناسیون دانست و گفت : واکسیناسیون در سنین 12 تا 18 و 18 سال به بالا  انجام شده است و اکنون مشکل ما انجام واکسیناسیون در سنین پایین است .

این فوق تخصص بیماریهای عفونی کودکان تاکید کرد: خواهشمندیم خانواده ها واکسیناسیون کودکان سنین 5 تا 12 سال را انجام دهند تا مشکلی برای کودکان عزیزشان پیش نیاید.

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید