اخبار

یادداشت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در آستانه سالروز شهادت حضرت علی(ع)

یادداشت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،  در آستانه سالروز شهادت حضرت علی(ع)
 
 
▫️بسم الله الرحمن الرحیم ▫️
 
🔴 فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه 🔴
 
⬛ در سحرگاهان ۱۹ رمضان این بانگ که از حنجره پاک ترین و متقی ترین بنده پروردگار برآمد ، رنج های بزرگ مردی را به تصویر کشید که زندگی دنیایی، برای او ذره ای ارزش نداشت و در فراق معبودش میسوخت تا آنکه به خدای کعبه سوگند به رستگاری می خورد .
 
⬛ آن امیر مؤمنان و مقتدای متقیان در ۶۳ سال عمر شریف خود سرمشقی از یک انسان خدایی را ترسیم نموده و برای همیشه تاریخ، ماندگار و جاودانه ساخت. 
 
⬛ با نگاه به هر ارزش انسانی و الهی می توان انگشت به سوی زندگی او گرفت و مولا را در بهترین و متعالی ترین شیوه آن ارزش ، نشان داد .
 
⬛ از دلباختگی به راه پیام آور وحی تا جوانمردی و فتوت ، از یتیم نوازی و دلسوزی تا جنگاوری و شجاعت ، از خلوص ایمان و خلوت عرفان تا سخنوری و خطابه ، از شکیبایی و صبر تا خروش در دفاع از حق و حقیقت،  از همسری وفادار و پدری مهربان تا فرمانده ای مقتدر ، از فروتنی در برابر تهیدستان تا شمشیر زنی بی مثال در برابر گردنکشان ، از عدل دقیق در داوری تا گذشت بزرگمنشانه، از پشت کردن به نفس انسانی تا چشم دوختن به لطف ربانی، از دانش عمیق تا دل پاک و رقیق و..... همه و همه با مولا علی (ع) قله های خود را تجربه نمودند .
 
⬛ ما پیروان آن اسطوره رادمردی و ایمان مفتخریم که اکنون و پس از  ۱۴۰۳ سال از آن سحرگاه تلخ و خونین که فرق مولایمان به شمشیر اشقیا شکافته شد ، همچنان دلباخته و شیفته آن حضرت مانده ایم و آنچنان که پدران ما حب مولا(ع) را به عنوان میراث گرانبهای خود به ما منتقل کردند، شهد این عشق را جرعه جرعه در کام کودکانمان چکانده ایم تا نسل اندر نسل پیرو و مرید حضرتش بمانیم.
 
⬛ اکنون در این شب پر اندوه ، اما پرقدر از خداوند جل جلاله می خواهم تا به همه ما توفیق بهره مندی از احیا و شب زنده داری و دعا و رازگویی با خود را نصیب مان فرماید و عزاداری در شهادت شهید راه حق و عدالت را روزی سالانه ما بگرداند .
 
⬛ امید که این شب ، تلنگری برای همه باشد تا از مسیر سعادت که همانا راه امامان معصوم و ائمه هدی سلام الله علیهم اجمعین است، جدا نشده و با تبعیت از ولی امر مسلمین در زمانه‌ گمراهی و ضلالت ها ، بر مدار حق و هدایت پایدار  بمانیم.
 
دکتر قباد محمدی
 
 
🆔️@k_health
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید