اخبار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تکمیل پردیس دانشگاه 2000 میلیارد تومان نیاز دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تکمیل پردیس دانشگاه 2000 میلیارد تومان نیاز دارد

پردیس دانشگاه علوم پزشکی سال 1394 کلنگ زنی شد، پروژه‌ای 55 هکتاری که قرار بود نهایتا ظرف سه سال به بهره برداری برسد، اما حالا با گذشت پنج سال و به همان دلیل تکراری و همیشگی کمبود بودجه، پیشرفت مختصری داشته و تنها ساخت یک دانشکده در آن به سرانجام رسیده است.

پردیس دانشگاه علوم پزشکی با وسعت بسیاری که دارد قرار است به محل تجمیع دانشکده های علوم پزشکی پزشکی استان تبدیل شده و ظرفیت لازم برای آموزش همزمان هشت هزار دانشجو را فراهم کند.

دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص روند پیشرفت این پروژه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نیاز ضروری دانشگاه به ساخت این پردیس گفت: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فضای کافی برای تربیت و آموزش شش هزار دانشجوی فعلی را نداریم.

محمدی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه تعداد دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید ظرف سه سال آینده دو برابر شود و این درحالیست که همین حالا فضای کافی برای دانشجویان فعلی را نداریم و نیاز است که هرچه سریعتر پردیس دانشگاه احداث شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کلنگ زنی پردیس دانشگاه در سال 1394 گفت: این پردیس در وسعت 55 هکتار کلنگ زنی شده و قرار بود نهایتا ظرف سه تا چهار سال به بهره برداری برسد که متاسفانه به دلیل مشکلات بودجه ای این امر محقق نشد.

وی از ساخت دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت، تغذیه، فناوری های نوین و توانبخشی در این پردیس خبر داد و افزود: علاوه بر اینها کلینیک دندانپزشکی، پردیس بین الملل، فن بازار، ستاد مرکزی دانشگاه، برج پژوهشی، مرکز مطالعات، آزمایشگاه جامع، مجموعه فرهنگی، کتابخانه، مرکز خدماتی و رفاهی، مسجد، سلف سرویس، مرکز آزمون ها و مهارت های بالینی و باشگاه و رستوران در این پردیس احداث می شود.

محمدی با اشاره به شروع ساخت دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی گفت: در حال حاضر دانشکده دندانپزشکی با مساحت یازده هزار متر مربع بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت دانشکده پزشکی هم حدود 20 درصد بوده و کارهای ساخت آن در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیشنهاد دریافت 300 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پردیس در سفر ریاست جمهوری به استان گفت: این 300 میلیارد تومان برای تکمیل ساخت دانشکده دندانپزشکی و پزشکی و نیز انجام محوطه سازی این دو دانشکده هزینه می شود.

محمدی اعتبار لازم برای تکمیل کامل پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را دو هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در در شرایط فعلی در صورت تخصیص این میزان اعتبار پردیس ظرف چهار سال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل پردیس دانشگاه، ظرفیت آموزش همزمان هشت هزار دانشجو در این مجموعه فراهم می شود.
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید