اخبار

نجات جان ۷۲۸ بیمار سکته قلبی با طرح کد ۲۴۷ اورژانس ۱۱۵ در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه

نجات جان ۷۲۸ بیمار سکته قلبی با طرح  کد ۲۴۷ اورژانس ۱۱۵ در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه
 رئیس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه گفت: علت سکته حاد قلبی، ایجاد لخته در عروق کرونر است که منجر به بسته شدن رگ شده و جریان خون یک منطقه از عضله قلب کاملا از بین می‌رود. 
 

دکتر عظیمی وقار در گفتگو با میز روابط عمومی دانشگاه گفت: این اتفاق می‌تواند صدمات دائمی را برای فرد به دنبال داشته باشد، بنابراین هر چه سریع‌تر رگِ مسدود، باز و جریان خون مجددا برقرار شود، آسیب‌ها به عضله قلب کمتر خواهد بود. 

وی اظهار داشت: زمان، نقش اصلی را در درمان بیماران دچار سکته حاد قلبی دارد، بنابراین بیماران با علائم سکته‌های حاد قلبی باید از خود درمانی خودداری کرده و هر چه سریع‌تر با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.
 
به گفته وی علائم سکته حاد قلبی غالبا شامل درد قفسه سینه، احساس فشار و سنگینی روی سینه، احساس خفقان و تنگی نفس، همراه با تعریق و حالت تهوع و استفراغ است.
 
دکتر عظیمی وقار گفت: در صورت بروز علائم‌ افراد سعی نکند به بیمارستان مراجعه کنند و باید جهت انتقال بیمار به بیمارستان ۲۴۷ (بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه) با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته  شود.
 
وی افزود: چرا که گاهی بیمار دچار سکته حاد قلبی، ممکن است در بین راه، زمانی که بیمار از منزل به بیمارستان می‌آید، از دست برود در حالی که اگر با سیستم اورژانس به بیمارستان منتقل شوند، به دلیل امکان استفاده از امکانات شوک و احیا، ممکن است بیمار بازگردد. به همین دلیل مردم تا حد امکان با اورژانس تماس بگیرند.
 
وی بابیان اینکه کد۲۴۷ کد سکته قلبی جهت مدیریت درمان بیماران با علائم مشخصه ایسکمی حاد میوکارد  می باشد گفت: فرآیند کد ۲۴۷ در مرکز امام علی (ع) به دو صورت انجام می گیرد یعنی ابتدا مراجعه مستقیم که بیمار توسط همراهان با وسیله نقلیه شخصی به اورژانس آورده می شوند و توسط پرستار تریاژ وضعیت بیمار بررسی می شود.
 
وی افزود دومین صورت نیز پذیرش بیمار توسط اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ که طی هماهنگی با بیمارستان از طریق ارسال نوارقلب به خط ویژه کد ۲۴۷ منتقل می شوند.
 
به گفته وی در هر شیفت کاری ۱۲ نفر درگیر انجام وظیفه در کد ۲۴۷ می شوند که شامل ناظر و هماهنگ کننده، رزیدنت قلب اورژانس، پزشک اینترونشنیست ،پزشک بیهوشی_تکنسین بیهوشی، پزشک جراح، پرستار تریاژ، پرستار کد ۲۴۷ اورژانس، پرستار کد ۲۴۷ اورژانس، تکنسین آنژیوگرافی، راننده آمبولانس و پرسنل خدمات می باشد.
 
دکتر عظیمی وقار گفت: در سال گذشته تعداد افراد مراجعه کننده به بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه به دلیل سکته قلبی ۱۰۶۱ نفر بوده که از این تعداد ۷۲۸ نفر مربوط به کد ۲۴۷ می باشد.
 
🆔@k_health
 
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید