اخبار

برنامه دانشگاه حمایت از شرکتهای دانش بنیان است

برنامه دانشگاه حمایت از شرکتهای دانش بنیان است
 
 
در نشست بررسی مسایل و مشکلات شرکت های دانش بنیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از دانشگاه هایی است که در زمینه ایده و مارکت فکری پیشرفت های خوبی داشته است ،مشکل اصلی یک شرکت دانش بنیان این است که مصرف کننده ای به شکل پایدار برای  محصولات این شرکت ها وجود ندارد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر خدارحمی گفت: ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در راستای  تولید محصولات تخصصی  از جمله اقداماتی است که در دانشگاه انجام شده است  که  البته میزان تسهیلات اختصاص یافته کافی نیست  که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ میزان  این تسهیلات افزایش یابد.
 
وی اظهار داشت:همچنین با توجه به کافی نبودن تسهیلات در راستای اجرای طرح های کاربردی و فناورانه، نیاز به اختصاص ردیف بودجه‌ای ویژه در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه وجود دارد . 
 
وی افزود:آنچه دغدغه شرکت ها نیز هست این است که برخی از شرکت ها سالن تولید و خط تولید ندارند و باید زیرساختهای لازم  را در  راستای تولید دانش بنیان فراهم سازیم .
 
دکتر خدارحمی گفت: با توجه به تغییراتی که در شرایط بوجود می آید برخی مواقع مشتری محصولات شرکت های دانش بنیان خود دانشگاه یا معاونت غذا و دارو است که با تغییر شرایط امکان خرید آن محصول توسط دانشگاه وجود ندارد و شرکت های دانش بنیان را با مشکل جدی مواجه می سازد.
 
وی تاکید کرد: جهت رفع این مشکل باید در خصوص خرید محصولات این شرکت ها شرایطی قرار دهیم که به نفع شرکت های دانش بنیان مستقر در استان اعم از شرکت های وابسته و غیر وابسته به دانشگاه باشد.
 
دکتر خدارحمی افزود: امیدوارم با تلاش های صورت گرفته در این حوزه، رنکینگ دانشگاه در رتبه های فناوری و پژوهشی جزو دانشگاه های تیپ یک کشور خواهد بود.
 
به گفته او دراینصورت دانشگاه برای ایجاد زیرساختهای لازم و ارائه مشاوره های بهتر جهت تجاری سازی ،ایده سازی،بازاریابی فکری، دیجیتال مارکتینگ و کارآفرینی متمرکز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه باید با پرورش متخصص در این زمینه گام های محکم تری بر دارد گفت: در بحث مارکت ایده و مارکت فکری در توسعه صادرات، تجاری سازی ،نحوه شرکت در نمایشگاه های تخصصی نیز باید تلاش های بیشتری صورت گیرد و تسهیلات و خدمات بیشتری به دانشجویان ارائه دهیم.
 
وی افزود: ما باید تلاش کنیم که علاوه بر اینکه تعداد شرکت های دانش بنیان را به دو برابر برسانیم، کیفیت محصولات تولیدی را نیز افزایش دهیم . 
 
به گفته دکتر خدارحمی اگر دانشگاه از مرکز نوآوری غذا حمایت لازم را به عمل آورد ، معاونت غذا و دارو برای تولید مینیاتوری بعضی از محصولات جدید غذایی را انجام دهد و با توجه به پتانسیل بسیار بالای که دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دارد، می توانیم در ارائه خدمات در ارتباط با صنعت پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.
 
وی افزود: اقدامات انجام شده در راستای کارآفرینی دانش بنیان در دانشگاه بسیار امیدوار کننده است و در آینده نزدیک برای هر موضوعی یک کارگروه تولید راه اندازی خواهد شد.
 
وی گفت:حمایت از شرکت های دانش بنیان از اولویت های دانشگاه است و باید  ریسک و مخاطرات و چالش هایی که فراروی این شرکت ها وجود دارد را از طریق توسعه مراکز نوآوری،  مشاوره های تخصصی کاهش دهیم .
 
 
🆔@k_health
 
 
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید