اخبار

تشدید بازرسی ها در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت شهرستانها

تشدید بازرسی ها در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت شهرستانها
 
 
سرپرست دانشگاه در نشست پایش معاونت غذا و دارو بر تشدید بازرسی ها در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت شهرستانها تاکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی گفت: در هر پایش در کنار بررسی چالش ها و مشکلات معاونت ها، دانشکده ها و بیمارستانها یک سری برنامه ها در راستای پیشرفت و ارتقاء حوزه های مختلف تعریف می شود و توسط مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه اولویت بندی می گردد.
 
وی اظهار داشت: معاونت غذا و دارو جزو معاونت های قوی دانشگاه است و دارای نیروها و مدیران پرتلاش و کارآمد است و علاوه بر اینکه همیشه سهم زیادی در گردش مالی دانشگاه دارد، نقش بسیار مهمی نیز در حوزه بهداشت و درمان ایفا می کند.
 
به گفته وی در حوزه آزمایشگاه، تعمیر دستگاههایی که به چرخه کار برمی گردند موجب صرفه جویی می شود و  کار بسیار خوبی است که باید ادامه پیدا کند.
 
دکتر محمدی گفت: باید آزمایشگاه دارو با همکاری دانشکده داروسازی فعال گردد و اخذ مجوز راه اندازی آزمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی با شروع آزمایشات ساده آغاز و به آزمایشات مهم تر ارتقاء یابد.
 
وی افزود: امیدواریم کار آزمایش بافت و گوشت که کار بسیار خوبی است با طرحی مثل آزمایش فراورده های گوشتی وارد شده به استان، گسترش یابد.
 
سرپرست دانشگاه در ادامه عنوان کرد: حوزه فرآورده های طبیعی و سنتی بسیار مهم است، به ویژه بازرسی عطاری ها، آرایشگاهها و باشگاهها که توسط کارشناسان زبده ما باید با جدیت بیشتری صورت گیرد و افزایش یابد.
 
دکتر محمدی اظهارداشت: با تهیه کلیپ های آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی و همچنین با همکاری رسانه ها برای آگاه سازی و فرهنگ سازی نسبت به آسیب های کالاهای غیرمجاز، تدابیری اندیشیده شود تا مردم در زمینه های تخصصی به عطاری ها و آرایشگاهها مراجعه نکنند.
 
وی افزود: در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده بیشتر از ظرفیت شبکه بهداشت شهرستانها جهت انجام بازرسی ها ضروری است و لازم است هر شبکه یک واحد مدیریت غذا و دارو با نظارت مستقیم معاونت غذا و داروی دانشگاه جهت انجام بازرسی ها داشته باشد.
 
سرپرست دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با تلاش های صورت گرفته،  معاونت غذا و دارو، امسال موفق به کسب مجوز نشان ایمنی و سلامت برای یک محصول شود.
 
وی داشتن برنامه ای مدون برای تسهیل امور شرکت های دانش بنیان با توجه به شعار سال را بسیار ضروری دانست.
 
سرپرست دانشگاه با بیان اینکه  در حوزه تجهیزات پزشکی خوشبختانه تجهیزات سرمایه ای خوبی وارد استان شده است بیان کرد: بیمارستانها باید درخواست خود را صرفا از طریق نرم افزار خرید تجهیزات که به سیستم HIS نصب باشد ارسال کنند.
 
وی بیان کرد: افزایش تخت های ویژه در همه بیمارستانها به ویژه بیمارستانهای فارابی، امام رضا(ع) و برخی شهرستانها و نیز تجهیز بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی رادیوتراپی و بیمارستان ثلاث باباجانی در اولویت کار معاونت های غذا و دارو ، درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه قرارگیرد.
 
دکتر محمدی در حوزه مواد تحت کنترل اظهار داشت: بحث کمبود دارو بسیار حائز اهمیت است و برای جلوگیری از مشکلات کمبود دارو تا حدی نیازمند ذخیره سازی دارو هستیم.
 
وی اعلام کرد: بازرسی در حوزه داروخانه ها بیشتر شود و با داروخانه های متخلف باید برخورد قاطع انجام گیرد و در صورت تخلف سهمیه داروخانه های خاص قطع و سهمیه دیگر داروخانه نیز کم شود.
 
دکتر محمدی گفت: کمیته تجویز مصرف منطقی دارو و بازخورد آن به پزشکان و ارائه گزارش آن هر دو ماه یکبار انجام شود.
  
گفتنی است گام دوم پایش میدانی معاونت ها این بار در معاونت غذا و دارو با حضور دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به همراه مهندس کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در معاونت غذا و دارو دانشگاه صورت گرفت.
 
در این نشست که معاون ، مدیران و روسای ادارات این معاونت حضور داشتند ، مسوولان ارشد دانشگاه،  ضمن استماع گزارش های بخش های مختلف معاونت ، به بررسی برنامه های در دست اجرا و آینده معاونت پرداختند.
 
 
 
🆔️@k_health
 

 

 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید