اخبار

فعالیت ۳۲۶ نیروی بهداشتی درمانی با برگزاری اردوی راهیان نور در ارتفاعات بازی دراز

فعالیت ۳۲۶ نیروی بهداشتی درمانی با برگزاری اردوی راهیان نور در ارتفاعات بازی دراز
 مسئول کمیته بهداشت و درمان اردوی راهیان نور غرب و شمال غرب کشور و سالروز عملیات بازی دراز گفت: با توجه به برگزاری اردوی راهیان نور و صعود چند هزار نفری مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ارتفاعات بازی دراز در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه) اقدامات مهمی صورت گرفته است.
 
به گزارش روابط عمونی دانشگاه دکتر رضا منصوری گفت: ۳۲۶ نفر پزشک ، پرستار ،کارشناسان فوریت های پزشکی ،اتاق عمل،بیهوشی،مامایی و بهداشتی در روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات بازی دراز حضور دارند.
 
وی همچنین از آماده باش کامل بیمارستان های شهرستان های کنگاور، صحنه،سنقر،هرسین،اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و بیمارستانهای طالقانی،امام رضا(ع)،امام خمینی،امام حسین(ع) و ۵۲۰ ارتش کرمانشاه نیز خبرداد.
 
به گفته وی  تمامی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و آمبولانسهای کرمانشاه و چند دستگاه آمبولانس از یکی استان های معین نیز حضور فعال دارند.
 
دکتر منصوری همچنین از برپایی آمادگاه پیش بیمارستانی شهدای سلامت استان کرمانشاه در دامنه ارتفاعات(نقطه رهایی) و نیز برپایی اورژانس صحرایی ۲۰ تخت خوابی توسط معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بهمراه ۷دستگاه آمبولانس و دارو و تجهیزات مورد نیاز. نیز خبرداد.
 
وی با بیان اینکه تیم امداد ونجات هلال احمر بهمراه ۵ دستگاه آمبولانس در این اردو حضور دارند از  کانون شهید نیکخواه بسیج جامعه پزشکی ارتش با دودستگاه آمبولانس در یکی از پستهای امداد نیز خبرداد.
 
استقرار تیم کانون بسیج جامعه پزشکی بهداری ناجا بهمراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پستهای امداد ، استقرار تیم کانون بسیج جامعه پزشکی تأمین اجتماعی بهمراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پستهای امداد و نیز استقرار تیم بسیج جامعه پزشکی مرزبانی بهمراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پستهای امداد نیز از جمله دیگر اقداماتی بود که وی برشمرد.
 
وی اظهار داشت: برپایی اورژانس صحرایی۱۲  تخت خوابی در محل یادمان ارتفاعات بازی دراز با حضور ۱۴ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص عضو بسیج جامعه پزشکی در رشته های زنان،قلب و عروق، طب اورژانس،بیهوشی، بیماریهای ریوی، جراحی عمومی،اطفال،داخلی،جراحی مغز و اعصاب و نیز برپایی ۶ پست امداد  طی مسیر آمادگاه بازی دراز تا قله بازی دراز(نقطه رهایی تا یادمان) با حضور ۱۲ نفر پزشک عمومی و متخصص و ۷۴ نفر پرستارو بهیار نیز طی این اردو صورت گرفته است.
 
دکتر منصوری با بیان اینکه بالگرد هوانیروز جهت اعزام مصدومین احتمالی در نقطه رهایی و محل آمادگاه اورژانس پیش بیمارستانی نیز مستقر می باشد از تشکیل ۱۰ تیم اضطراری بحران بسیج جامعه پزشکی در طول مسیر پیاده روی زائرین متشکل از دو نفر پرستار برادر و دو نفر پرستار خواهر بهمراه لوازم کمک های اولیه نیز خبر داد.
 
به گفته این مقام مسئول تجهیز دارویی کلیه ایستگاه ها و اورژانسهای امدادی و درمانی ، هما هنگی لازم با مراکز درمانی سطح استان کرمانشاه جهت رایگان شدن کلیه خدمات درمانی زائرین ، تأمین محل اسکان و تغذیه تمامی کادر درمانی و ۱۰۰نفر از دانشجویان  دانشگاه که بعنوان میهمان در این برنامه شرکت خواهند کرد و نیز تهیه ۳ دستگاه اتوبوس جهت اعزام دانشجویان خواهر و برادر از دیگر اقدامات صورت گرفته طی این 2 روز می باشد.
 
وی اظهار داشت: در خاتمه از حمایتها و پشتیبانی کامل و  صمیمانه ریاست محترم دانشگاه و معاونین محترم درمان، بهداشتی،پشتیبانی، غذا و دارو، دانشجویی فرهنگی کمال تقدیر و تشکر را دارم. ضمنا بطور ویژه از آقایان دکتر مجرب، دکتر رفیعی، مهندس شمسی و صادقی و البته همکاران پرتلاشم در سازمان به جهت پیگیری و تأمین ملزومات این برنامه بزرگ سپاسگزارم.
 
وی همچنین از همکاری صمیمانه فرماندهی محترم سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان،مدیریت محترم درمان سازمان تأمین اجتماعی، فرماندهی محترم قرارگاه ارتش، فرماندهی محترم ناجا، مدیر کل محترم جمعیت هلال احمر، فرماندهی محترم مرزبانی و تمامی کسانیکه به هر نحوی ما را یاری نمودند تشکر و قدردانی نمود.
 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/3275
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید