اخبار

نقش مشارکت‌های مردمی در رشد و تقویت شاخص های سلامت در کشور بسیار حائز اهمیت است

نقش مشارکت‌های مردمی در رشد و تقویت شاخص های سلامت در کشور بسیار حائز اهمیت است
 
 همزمان با آغاز هفته سلامت با شعار " سلامت ما ، سلامت سیاره ما" دکتر قلعه سفیدی مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین رسالتهای وزارت بهداشت و درمان پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت در تمامی شئون و تلاش در جهت بهره مندی و دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به مولفه های سلامت می باشد. 
 

وی  با توجه به موضوع اولین روز این هفته در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه به تبیین نقش مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت پرداخت و گفت: به طور قطع  لازمه دستیابی به این مهم برنامه ریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب در استفاده از ظرفیت و توان بالقوه تشکل های مردمی می باشد.  

                         
وی اظهار داشت:  سازمانهای مردم نهاد حلقه واسط بین دولتها و مردم بوده و مشارکت و همراهی آنان در اجرای برنامه ها به عنوان یکی از بازوهای اصلی در ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی عدالتی در سلامت جوامع است.  
                                      
به گفته وی تجربیات جهانی نشان می دهد که دولت ها بدون کمک و همراهی بخش خصوصی و نهادهای مدنی نمی توانند به توسعه پایدار و برقراری عدالت در سلامت دست یابند.     
                           
وی اظهار داشت: رشد و تقویت شاخص های سلامت در کشور مستلزم برخورداری آحاد مردم از امکانات سلامت در اقصی نقاط کشور است و دستیابی به این هدف جز با اتکا به نقش تاثیرگذار مشارکتهای مردمی فراهم نخواهد شد.      
                        
 وی گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی جهت برنامه ریزی در راستای جلب مشارکت و همراهی سمن ها و استفاده از توان و ظرفیت آنها در رسیدن به عدالت در سلامت می باشد.
 
🆔@k_health
 
 
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید