اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نهایت همکاری را با انجمن اهدا عضو استان خواهد داشت

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نهایت همکاری را با انجمن اهدا عضو استان خواهد داشت
 
 
 سرپرست دانشگاه در نشست سرپرست دانشگاه با اعضای هیئت مدیره انجمن اهدا عضو استان گفت: متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو در کشور و استان به دلیل نرسیدن عضو پیوندی به آنها ،جان خود را از دست می دهند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی اظهار داشت: هر فرد مرگ مغزی با اهدای ارگانها و نسوج خود می تواند ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دهد و مانع معلولیت ۵۳ نفر شود .
 
وی با بیان اینکه علیرغم فعالیت های انجام شده توسط اعضای انجمن ،آمار اهدای عضو در استان وضعیت مناسبی ندارد گفت: یکی‌از مهم ترین  مشکلات در این زمینه ، عدم رضایت خانواده ها می باشد که نیازمند فرهنگ سازی و تلاش بیشتر انجمن اهدا عضو استان و همکاری موثر رسانه ها در این زمینه است. 
 
 
دکتر محمدی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب درمان غرب کشور است ، بنابراین تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا این استان به عنوان قطب اهدا و پیوند عضو در غرب کشور مطرح شود و بتوانیم جان بسیاری از افراد نیاز مند به اهدا عضو را نجات دهیم.
 
وی با بیان اینکه اهدا عضو و کمک به فرهنگ سازی در راستای انجام این امر خداپسندانه و نجات جان افراد نیازمند به پیوند عضو، اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای تداوم فعالیت انجمن اهدا عضو استان،  امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار این انجمن قرار خواهد داد .
 
دکتر محمدی همچنین افزود: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز  در جهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در خصوص امر ارزشمند اهدا عضو و منعکس نمودن اقدامات انجام شده در  انجمن اهدا عضو استان با این انجمن نهایت همکاری را خواهد داشت.   
 
در ادامه دکتر بهنام روندی مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز بیان کرد:انجمن اهدا عضو استان کرمانشاه با هدف ارتقای فرهنگ اهدای عضو و حمایت و کسب رضایت از خانواده شخص دچار مرگ مغزی شده برای اهدا عضو،  در استان فعالیت خود را از سال گذشته آغاز نموده است. 
 
وی با بیان اینکه اهدای عضو امری خداپسندانه است، در حال حاضر در کشور و استان بیماران زیادی هستند که برای ادامه زندگی نیازمند پیوند عضو هستند گفت: این فرهنگ اهدای عضو  در جامعه به عنوان یک امر انسان دوستانه و خداپسندانه باید مورد توجه قرار گیرد .
 
دکتر روندی گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه هر سال در روز ملی اهدا عضو ، در مراسم جشن «نفس» از خانواده‌هایی که با اهدا عضو فرد مرگ مغزی شده به دیگران جان دوباره  می بخشند به نحو شایسته‌ای تقدیر به‌عمل می‌آید .
 
وی افزود: امیدواریم با مساعدت و همراهی سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری رسانه ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در زمینه اهدا عضو و نجات جان بیماران نیازمند به پیوند عضو امسال نیز این مراسم را  به بهترین نحو برگزار کنیم .
 
 
 
🆔@k_ health
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید