اخبار

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: سایه کرونا هنوز کم نشده/ انجام غربالگری برخی سرطان ها به صورت رایگان در پایگاه های بهداشت

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: سایه کرونا هنوز کم نشده/ انجام غربالگری برخی سرطان ها به صورت رایگان در پایگاه های بهداشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تداوم بیماری کرونا گفت: کاهش آمار بستری ها نباید مردم را از کرونا و رعایت پروتکل ها غافل کند و همه باید بدانند که کرونا پایان نیافته است.

دکتر ابراهیم شکیبا در نشست خبری امروز (20 اردیبهشت) با تاکید بر اینکه کرونا هنوز تمام نشده، گفت: هنوز هیچ کشوری نمی تواند اعلام کند که کرونا تمام شده، چرا که احتمال پیک های دوباره این بیماری وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته در جهان و در کشورمان شرایط کرونا تا حدی بهبود یافته و در کشور تقریبا همه چیز در حال برگشت به روال عادی پیش از کرونا است.

دکتر شکیبا گفت: این کاهش آمار مبتلایان و انجام واکسیناسیون به منزله پایان این بیماری نیست و همچنان باید پروتکل ها رعایت شده و واکسیناسیون با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: زندگی مردم باید به حالت عادی برگردد، اما استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید همچنان با جدیت ادامه یابد.


وی تاکید کرد: نیاز است والدین در بحث واکسیناسیون کودکان خود دغدغه بیشتری داشته باشند، چرا که هیچ چیز در خصوص آینده بیماری کرونا مشخص نیست.

تمامی پسماندهای عفونی "بی خطر شده" تحویل شهرداری می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در خصوص معضل دفع پسماندهای بیمارستانی گفت: در قانون وظیفه هر دستگاه در قبال پسماندهای عفونی مشخص شده و نیاز است که تمام دستگاه ها به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

دکتر شکیبا گفت: به عنوان دانشگاه علوم پزشکی وظیفه قانونی ما این است که پسماندهای عفونی بیمارستان ها را غیرعفونی و بی خطر کنیم و پس از آن باید تحویل شهرداری شده و شهرداری موظف است در خصوص دفع این پسماندها اقدام کند.

وی افزود: شهرداری در این زمینه زمینی در سراب قنبر تعیین کرده که جای نامناسبی است و برای کمک به این نهاد چندین نقطه را مشخص کرده و مشاور گرفته ایم که بهترین نقطه برای این کار انتخاب شود.

دکتر شکیبا گفت: در حال حاضر زمینی انتخاب شده که در اختیار منابع طبیعی است و قرار شده این زمین به دانشگاه و از طرف ما هم به شهرداری تحویل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تایید کرد: در حال حاضر تمامی بیمارستان های استان مجهز به دستگاه بی خطرساز هستند و خرید و راه اندازی یازده دستگاه جدید هم در دستور کار قرار دارد.


به گزارش ایسنا، دکتر شکیبا در ادامه به برنامه های پیشگیری و غربالگری در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر BMI تمامی افراد بالای 30 سال در تمامی مراکز بهداشتی بصورت رایگان انجام می شود.


این مسئول بیماری های غیرواگیر را عامل 78 درصد موارد مرگ و میر در جامعه اعلام و تصریح کرد: قطعا غربالگری ها و آموزش ها در زمینه این بیماری ها در کاهش آمار مرگ و میر بسیار موثر خواهد بود.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید