اخبار

تمام خدمات نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند

تمام خدمات نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند
 
 
"قرارگاه عملیاتی سلامت و جوانی جمعیت" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ظهر روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه با حضور سرپرست دانشگاه، مدیر کل بیمه سلامت استان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین معاونین بهداشت، درمان و آموزش و جمعی از مدیران دانشگاهی و دیگر اعضای این قرارگاه تشکیل جلسه داد. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی سرپرست دانشگاه با بیان اینکه قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" یکی از مهمترین برنامه های در دست اجرای کشور است گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز تمامی واحد ها و کمیته های تخصصی این قرارگاه باید منسجم و همگام با یکدیگر با جدیت در مسیر اجرای این قانون گام بردارند 
 
همچنین دکتر قادری مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: تمام خدمات نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و افراد هر هزینه ای در این زمینه از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ انجام داده اند، با ارائه صورت حساب ها به بیمه سلامت میتوانند شامل تسهیلات بیمه ای این سازمان قرار گیرند. 
 
وی اظهار داشت: حتی افرادی که تحت پوشش دیگر سازمان های بیمه ای به غیر از بیمه سلامت هستند که خدمات نازایی را پوشش نمی‌دهد، با معرفی به سازمان بیمه سلامت می توانند از تسهیلات این سازمان در این بخش استفاده نمایند. 
 
به گفته وی از ابتدای دی ماه تاکنون قریب ۸۶۰ میلیون تومان در زمینه نازایی از سوی سازمان بیمه سلامت به متقاضیان پرداخت شده و در هفته های اخیر نیز ۵۴ هزار نفر دیگر را نیز تحت پوشش بیمه قرار دادیم و خوشبختانه دیگر فرد بیمه نشده ای در استان وجود ندارد. 
 
وی اعلام کرد:بیمه سلامت آماده عقد قرارداد با مراکز ارائه دهنده خدمات درمان نازایی است و در این حوزه اگر زوجین به بخش خصوصی نیز مراجعه نمایند تا ۶۰ درصد هزینه های درمان را سازمان بیمه سلامت پرداخت خواهد کرد. 
 
در ادامه دکتر شکیبا معاون بهداشتی نیز گفت: میانگین سنی جمعیت در کشور ما طی سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۹۹ از ۲۲.۴ به ۳۲ سال رسیده و عملا ۱۰ سال جمعیت پیرتر شده است.
 
وی اظهار داشت: با توجه به نرخ رشد جمعیت کشور، اجرای قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" مقوله ای بسیار مهم است و باید با جدیت و عزم همگانی درون و فرابخشی اجرای این قانون و نیل به اهداف آن در دستور کار قرار گیرد.
  
 
🆔@k_health
 
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید