اخبار

مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد
 
مراسم تکریم و معارفه دکتر محمد رضا نادری و دکتر محمد علی خدایی به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب امروز با حضور معاون بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه گفت: در شهرستان اسلام آباد غرب با تلاش همکاران ما در شبکه بهداشت درمان شهرستان و همراهی همه جانبه فرماندار شهرستان در شرایط بحرانی مقابله با کرونا به بهترین نحو ممکن عمل شد که بسیار قابل تقدیر است.
 
وی اظهار داشت: در اکثر کشور ها با وجود صرف هزینه های هنگفت برای مقابله با کووید ، بسیار منفعل عمل کردند و مرگ و میر ناشی از موارد ابتلا به این بیماری نسبت به کشور ما خیلی بیشتر بود.
 
دکتر شکیبا افزود: در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا  بسیج و سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان و با آمادگی کامل در کنار همکاران ما بودند و با همراهی این عزیزان خدمات ارزشمند و بسیار مهمی در راستای کنترل بیماری و مهار آن در کشور انجام شد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه خوشبختانه بیماری کرونا در حال حاضر به خوبی مهار شده است ، اما رعایت پروتکل ها باید همچنان جدی گرفته شود و واکسیناسیون نیز همچنان ادامه دارد گفت: تعداد مراجعین جهت واکسیناسیون کاهش یافته که باید با  جدیت بیشتر دنبال شود و واکسیناسیون باید به صورت فعال در درب منازل ، سیاری و فراخوان صورت گیرد.
 
وی از زحمات دکتر نادری در راستای ارتقا خدمات بهداشتی  درمانی شهرستان بسیار سپاسگزاری کرد و گفت: امیدوارم در مسئولیت جدید به عنوان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان   کرمانشاه، وضعیت بهداشتی این شهرستان ، بیشتر از گذشته پیگیری شود.
 
دکتر شکیبا افزود: دکتر خدایی نیز از پزشکان خوشنام و قانون مدار هستند و امیدوارم در این مسئولیت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی  مطلوب به مردم شهرستان  موفق باشند و شاهد رشد و ارتقا شاخص های بهداشتی شهرستان باشیم.
 
در ادامه این نشست حیدری فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب نیز عنوان کرد:پرسنل زحمتکش و پر تلاش در حوزه بهداشت و درمان مدت زیادی است که برای حفظ سلامت  جامعه تلاش و فعالیت دارد و خدمات یکایک این عزیزان قابل تقدیر است. 
 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان اسلام آباد غرب قطب درمانی غرب استان  است، میتواند در حوزه بهداشت و درمان نقش مهمی را در استان ایفا کند بنابراین نیازمند توجه بیشتری است.
 
فرماندار این شهرستان بیان کرد: از زحمات دکتر نادری که از مدیران شایسته و از جنس خود مردم و فردی تلاشگر و دلسوز هستند و همواره با هماهنگی شورای اداری در ارتقای شهرستان اسلام آبادغرب قدم های موثری را برداشته اند بسیار سپاسگزارم. 
 
وی گفت: دکتر خدایی هم تخصص دارد و هم تعهد و  امیدواریم بتواند گام های موثری در حوزه بهداشت و درمان برای شهرستان بردارد.
  
 
در ادامه این آئین دکتر نادری نیز با بیان اینکه سواد سلامت باید منتج به تغییر رفتار در جامعه شود گفت: ما به دنبال این هستیم که سطح سواد سلامت جامعه را بالا ببریم تا  کیفیت زندگی و امید به زندگی در جامعه افزایش یابد.
 
وی اظهار داشت: از طرفی عوامل تعیین کننده ای از جمله آموزش، مسکن، حمل و نقل، محیط زیست و پارامترهایی مانند سیاست گذاری های کلان، عوامل اجتماعی و اقتصادی، خدمات سلامتی که ارائه می شود، عوامل زیستی و محیط تأثیرگذار خواهد بود.
 
دکتر نادری با بیان اینکه  وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت در این زمینه قدم های خوبی برداشته گفت: هدف از آن خودمراقبتی، بهداشت دهان و دندان، خدمات بهداشت روان، سلامت عمومی، تغذیه سالم و همکاری های بین بخشی در راستای ارتقا بهداشت و سلامت جامعه است که به خوبی در حال انجام است.
 
به گفته وی جهت ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دو خانه بهداشت برف آباد و امیر آباد با کمک فرماندار و دهیاری این روستا ها وارد مدار شد و در حال حاضر درحال فعالیت و ارایه خدمت هستند.
 
وی همچنین با بیان اینکه احداث  مراکز حسن آباد، سیاه سیاه و هرسم با کمک دانشگاه، احداث پایگاه سلامت شماره ۸ ، احداث ۶ پانسیون پزشکان، ۱۶ خانه بهداشت و بهسازی ۲۹ خانه بهداشت در این مدت انجام شده است گفت: یکی از روستاهای اسلام آبادغرب به عنوان روستای سالم معرفی شد که حاصل تلاش همکاران من در واحد بهداشت است.
 
دکتر نادری اظهار داشت: کسب مجوز مجتمع عالی سلامت برای شهر اسلام آباد غرب به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان و راه اندازی دانشکده در این شهرستان و احداث مجتمع اداری شهرستان شامل شبکه مرکز بهداشت، آموزش بهورزی و PHC شهری از مواردی است که امیدواریم با نظر مساعد سرپرست دانشگاه به سرانجام برسد.
 
وی با بیان اینکه در بیمارستان اسلام آباد غرب به عنوان بیمارستان قطب غرب استان خدمات مطلوبی ارایه می شود گفت: ارتقا خدمات اورژانس، حضور متخصصین در تمام رشته ها، بهره مندی از تجهیزات پیشرفته و نوین پزشکی و هتلینگ مناسب از جمله ویژگی های مهم این بیمارستان است که خدمات بسیار خوبی به مراجعین ارایه می گردد.  
 
دکتر نادری در پایان افزود: از تمام عزیزانی که در این راستا همکاری لازم را داشته اند سپاسگزارم .
 
همچنین دکتر خدایی نیز طی این مراسم گفت: از آنجا که فعالیت در حوزه بهداشت و درمان یک کار جمعی است وبرای فعالیت مطلوب و اثر گذار در این حوزه نیازمند همکاری و یاری تمامی مسئولان شهرستان، سمن ها و مردم شهرستان هستیم.  
 
وی با بیان اینکه به طور قطع راه کسانی که از جان و مالشان در راه رفاه بندگان خداوند قدم برداشته اند همیشه جاودانه می ماند گفت:خدمات ارزنده دکتر نادری شایسته تقدیر است و ایشان در شهرستان اسلام آباد غرب خدمات بسیار ارزشمند ی را انجام دادند و امیدوارم بتوانم با تمام توان ادامه دهنده این راه باشم.
 
دکتر نادری با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان اسلام آبادغرب بعداز بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه از لحاظ درمانی رتبه دوم و نیز قطب درمانی غرب استان است گفت: این مرکز از آنجا که از استانهای همجوار مانند ایلام نیز به این مرکز مراجعه می شود نیازمند توجه بیشتری است.
  
 
🆔@k_health
 
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید