اخبار

شروع امتحانات و رعایت شیوه نامه های بهداشتی

شروع امتحانات و رعایت شیوه نامه های بهداشتی
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه گفت:با توجه به بازگشایی مدارس و شروع امتحانات به صورت حضوری، توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مدارس بیشتر از قبل، مهم و ضروری است:
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر ابراهیم شکیبا گفت: دانش آموزان و عوامل اجرایی مدرسه در زمان برگزاری امتحانات از ماسک استفاده نمایند.
 
وی اظهار داشت: اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری زمینه ای باشد یا دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، آزمون باید در اتاق جداگانه و به صورت انفرادی انجام شود.
 
دکتر شکیبا با بیان اینکه از بزرگترین فضاهای موجود برای برگزاری آزمون استفاده شود و فاصله گذاری مناسب بین دانش آموزان رعایت شود گفت:دانش آموزان و همراهان آنها در محل برگزاری آزمون تجمع نکنند و از دست دادن و روبوسی خودداری شود.
 
وی همچنین افزود: با روشن نمودن وسایل تهویه و نیز باز گذاشتن پنجره ها تهویه مناسب در محل برگزاری امتحان برقرار شود.
 
دکتر شکیبا با اشاره به اینکه دانش آموزان باید لوازم التحریر مورد نیاز را همراه داشته باشد و از جابجایی آن بین یکدیگر خودداری کنند افزود: جهت آشامیدن آب از بطری آب شخصی خود استفاده نمایند.
 
وی تاکید کرد: لازم است دانش آموزان برنامه خواب منظم و دقیقی داشته باشند ، از خوردن مواد قندی و شیرین و غذای سنگین قبل از خواب خودداری نمایند و با توجه به اینکه در معرض نور قرار گرفتن چشم ها باعث اختلال خواب می شودبنابراین استفاده از تلویزیون، موبایل یا مانیتور کامپیوتر در فصل امتحانات محدود شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه دانش اموزان در طول روز علاوه بر مصرف سه وعده اصلی غذایی نیاز به دو میان وعده دارند گفت:بهترین میان وعده ها خشکبار، خرما و انواع مغزها و دانه‌ها (از نوع بدون نمک ، شیر و فرآورده‌های آن، میوه ها، بیسکویت بدون کرم، کیک‌ و کلوچه) لقمه سالم می باشد.
 
وی همچنین افزود: خوردن صبحانه باعث افزایش تمرکز در دانش آموزان می شود بنابراین خوردن صبحانه  فراموش نشود.
 
🆔@k_health
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید