اخبار

۴۰ مورد مسمومیت با مصرف قارچ های سمی در استان از ابتدای سال تا کنون

۴۰ مورد مسمومیت با مصرف قارچ های سمی در استان از ابتدای سال تا کنون
 
معاون بهداشتی دانشگاه  از ۴۰ مورد مسمومیت با مصرف قارچ های سمی در استان کرمانشاه از ابتدای سال تا کنون خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا با بیان اینکه در پی بارش های اخیر در سطح استان و مساعد شدن شرایط آب و هوا، رویش قارچ وحشی و خودرو افزایش یافته است گفت:  با توجه اینکه شناسایی و تشخیص قارچ های خوراکی با قارچ های سمی توسط افراد بسیار مشکل و گاها غیر ممکن می باشد این امر سبب بروز مسمومیت های گوارشی و قارچی در افراد می گردد. 
 
وی با اشاره به اینکه علی رغم اطلاع رسانی و آموزش های داده شده متاسفانه مصرف قارچ های خودرو در بین برخی از شهروندان همچنان وجود دارد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰ مورد مسمومیت و  مراجعه به مراکز درمانی استان در اثر مصرف قارچ سمی گزارش شده که از این تعداد ۳۴ نفر بستری و ۶ نفر بصورت سرپایی درمان شده اند که خوشبختانه در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم .
 
دکتر شکیبا با بیان اینکه علایم مسمومیت مانند؛ اسهال ، استفراغ ،تهوع ، سر درد ، درد شکم ، تاری دید و ... از علائمی است که در اثر مصرف قارچ سمی در فرد ایجاد می شود گفت: افراد در صورت مشاهده این علائم باید در کمترین زمان به مراکز درمانی مراجعه نمایند.
 
وی تاکید کرد: مردم از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده بهداشتی در مراکز فروش استفاده کنند .
 
🆔@k_health
 
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید