اخبار

"اهدای عضو" اقدامی خداپسندانه، تصمیمی زندگی بخش و تبلور ایثار و نوع دوستی است

"اهدای عضو" اقدامی خداپسندانه، تصمیمی زندگی بخش و تبلور ایثار و نوع دوستی است
 
 
لزوم عزم جمعی و مشارک همگانی رسانه‌ها و گروه‌های مرجع در راستای فرهنگ سازی "اهدای عضو"
 
دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همزمان با فرارسیدن ۳۱ اردیبهشت ماه، روز ملی اهداء عضو 🔻
 
🔹 هر بیمار با احتمال مرگ مغزی به طور مستمر توسط تیمی متشکل از پزشکان متخصص در رشته های گوناگون تخصصی ویزیت و پس از تایید فوت، بیمار متاسفانه شانسی برای بازگشت به زندگی نخواهد داشت و عمدتا شاهد آن هستیم که خانواده این بیماران تلقی میکنند که بیمار کماکان زنده است و از اهدای عضو اجتناب می ورزند و فرصت طلایی جان‌بخشی و اهدای زندگی به یک بیمار نیازمند را از دست می‌دهند.  
 
🔹 روزانه بیماران زیادی به دلیل نیاز مبرم به پیوند عضو و نرسیدن به موقع عضو اهدایی جان خود را از دست مید‌هند، این در حالیست که یک بیمار مرگ مغزی میتواند پیام آور امید و زندگی باشد و جان ۸ بیمار را نجات دهد.
 
🔹 چنانچه در دین مبین اسلام نیز پیرامون جایگاه والا و ارزشمند نجات جان انسان‌ها تاکید شده است، "اهدای عضو" اقدامی خداپسندانه، تصمیمی زندگی بخش و تبلور ایثار و نوع دوستی بوده و جلوه ای زیبا از فرهنگ ایثار و فداکاری است.
 
🔹 در کنار توسعه زیرساخت ها و بسترهای لازم برای پیوند عضو، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اقناعی در راستای تشویق خانواده بیماران مرگ مغزی برای انجام این امر خداپسندانه و نوع دوستانه بسیار ضرروری است. 
 
🔹 فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ والای اهدای عضو با عزم جمعی و مشارکت همگانی گروه‌های مرجع و اطلاع رسانی رسانه ها امکان پذیر است، به گونه ای که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه و به یک رفتار تبدیل شود تا خانواده‌هایی‌ که در شرایط حساس تصمیم‌گیری برای رضایت به اهدای اعضای عزیزشان هستند راحت تر نسبت به آن اقدام کنند.
 
🆔️@k_health
۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید