اخبار

پیگیری رفع آلودگی پساب کارخانه خمیرمایه اسلام آباد غرب

پیگیری رفع آلودگی پساب کارخانه خمیرمایه اسلام آباد غرب
  
 
 مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان درخصوص اقدامات انجام شده جهت رفع مشکل بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام آباد غرب گفت: چندین سال از  راه اندازی کارخانه تولید خمیر مایه اسلام آباد غرب می گذرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر امیر کرمی اظهار داشت: بوی بد ناشی از این پساب زندگی مردم  شهرستان را مختل کرده است و اگر از نزدیکی این کارخانه عبور کرده باشید، بوی نامطبوع متساعد شده از این واحد تولیدی بسیار آزاردهنده است.
 
وی افزود:در سال های گذشته همکاران ما در مرکز بهداشت شهرستان اسلام آباد غرب در این خصوص مکاتبات لازم را با فرمانداری و محیط زیست انجام دادند و منجر به تعطیلی و پلمب کارخانه در چند سال گذشته شد.
 
به گفته وی با توجه به بیولوژیک بودن سیستم تصفیه فاضلاب اسلام آباد غرب، سازمان محیط زیست اجازه ریخته شدن پساب کارخانه خمیر مایه را به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن و اشکالاتی که در تصفیه فاضلاب خانگی شهرستان ایجاد می کند ، نمی دهد بنابراین پساب این کارخانه و تمام واحد های شهرک صنعتی اسلام آباد غرب به فاضلاب شهری ریخته نشده و در کانال های حفر شده در طبیعت رها می گردد.
 
وی بیان کرد: متاسفانه علیرغم مکاتبات انجام شده تا کنون این مشکل حل نشد و در حال حاضر نیز  با راه اندازی مجدد این کارخانه در سال گذشته ، بوی بد ناشی از عدم تصفیه پساب آن موجب گلایه مردم شهرستان شده است.
 
دکتر کرمی با بیان اینکه در این خصوص تذکرات لازم از سوی مرکز بهداشت اسلام آباد غرب به مسئولان کارخانه داده شده گفت: این مسئولان بروز این مشکل را از کار افتادن  سیستم تصفیه پساب داخلی عنوان کرده اند و اظهار داشته اند سیستم تصفیه خریداری شده و به زودی از گمرک ترخیص و مورد استفاده قرارخواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه این موضوع اخیراً در کارگروه رفع موانع تولید در استانداری مطرح شده است گفت: تا پایان تیرماه به مدیرعامل کارخانه خمیرمایه اسلام آباد غرب فرصت داده شد تا استانداردهای محیط‌زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پایین بیاورد و سیستم تصفیه خانه که سفارش داده شده در اسرع وقت نصب گردد در غیراینصورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری  خواهد شد.
 
دکتر کرمی افزود: با این حال، بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام آباد غرب واقعا نگران کننده است و یک تهدید زیست محیطی محسوب می شود و درخواست ما از مسئولان استان این است که هر چه سریعتر اقدامات مداخله ای لازم جهت رفع این مشکل صورت گیرد.
 
🆔️@k_health
 
۲ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید