اخبار

شانس ترک سیگار در صورت حمایت خانواده و جامعه ، دو برابر خواهد شد

شانس ترک سیگار در صورت حمایت خانواده و جامعه ، دو برابر خواهد شد
 
 
دکتر مرادی نظر اپیدمیولوژیست گفت: تقریبا بیش از یک هشتم کل مرگ های که در دنیا ناشی از مصرف سیگار است در افرادی است که سیگاری نیستند و تنها در معرض دود سیگار قرار دارند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی در نشست بررسی نتایج کوهورت روانسر اظهار داشت: میانگین شیوع عمری مصرف سیگار در مردان شرکت کننده در کوهورت روانسر(۳۷%) کمتر از میانگین شیوع عمری مصرف سیگار در مردان کوهورت پرشین (۴۵%) است .
 
وی با بیان اینکه ۲۱ درصد  از مردان  ۳۵ تا ۶۵ سال شهرستان  روانسر در حال حاضر سیگار مصرف می کردند که این مقدار در کشور ۲۹ درصد است گفت: پیک شروع مصرف سیگار در افراد شرکت کننده در کوهورت روانسر ۱۴ تا ۲۲ سالگی است و‌ می توان نتیجه گرفت که اگر  فردی تا سن ۲۵ سالگی گرایش به مصرف سیگار نداشته باشد تا حد زیادی مصرف کننده سیگار نخواهد شد.
 
به گفته وی نزدیک به ۵۰ درصد مردان و بیش از ۲۸درصد زنان که در حال حاضر سیگار می‌کشند بیش از ۲۰ نخ سیگار در روز می‌کشند که در دسته سیگاری های قهار هستند.
 
دکتر مرادی نظر بیان کرد: با افزایش BMI شیوع مصرف سیگار کاهش پیدا میکند بیشترین شیوع مصرف سیگار  در افراد با  BMI <18.5 است که شیوع مصرف سیگار در این افراد تقریبا دو برابر افراد با BMI نرمال است. 
به گفته وی شانس ترک سیگار در صورتی که با حمایت خانواده و جامعه همراه باشد دو برابر خواهد شد.
۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید