اخبار

لذت مادری را دو برابر کنید / دعوت از مادران شیرده برای شرکت در کار خداپسندانه اهدای شیر

لذت مادری را دو برابر کنید / دعوت از مادران شیرده برای شرکت در کار خداپسندانه اهدای شیر
 

🌺 به بهانه روز جهانی اهداء شیر ..

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف برای نوزادانی که به هر دلیل از شیر مادر خود محروم هستند شیر دایه و یا شیر مادران دیگر را که آماده و پاستوریزه شده باشد توصیه می کنند، به دلیل اهمیت موضوع ، "۱۹ ماه می "روز جهانی اهدای شیر نامگذاری شده است.

 
مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا ( ع) گفت: بانک شیر مادر محلی است که شیرهای اهدایی مادران را به روش صحیح جمع آوری و آماده سازی می نماید تا شیر این مادران جهت ارائه به شیر خوارانی که نارس یا بیمارند و از شیر مادر خود محروم هستند، آماده گردد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه. آرزو زنگنه گفت: بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا( ع) به عنوان اولین بانک شیر استان و پنجمین بانک شیر کشور در شهریور ماه ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد.
 
وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه برای ۳ تا ۷ نوزاد در داخل بیمارستان امام رضا( ع) حتی روزهای تعطیل شیر ارسال می کنیم گفت: علاوه بر این موارد، درخواست هایی از مراجعین سرپایی نیز داریم که به دلایلی نوزاد نمی تواند از شیر مادر استفاده کند، همچنین درخواستهایی از بیمارستانهای دیگر به ویژه بیمارستان محمد کرمانشاهی به بانک شیر بیمارستان امام رضا (‌ ع) ارجاع داده می شود .
 
به گفته زنگنه در مجموع روزانه به میزان نیم تا یک لیتر شیر از بانک شیر این مرکز به نوزادان داخل بیمارستان ، یا خارج از بیمارستان اهداء می شود .
 
وی افزود: از ابتدای تاسیس بانک شیر در مجتمع بیمارستانی امام رضا( ع) تا کنون، بیش از  ۱۵۰۰ نوزاد از بانک شیر این مرکز شیر دریافت کرده و حدود ۱۰۰ مادر اهداء کننده ثابت شیر داریم .
 
وی گفت:معمولا نوزدان بستری بخش که نارس و با وزن پایین متولد می شوند ،دریافت کننده اصلی این شیرها هستند و خوشبختانه طی این مدت حتی یک مورد هم بیماری NEC که در اثر مصرف شیر خشک ایجاد میشود مشاهده نشده  است.(بیماری NECبیماری است که در آن نوزادان نارس به علت عدم تحمل شیر خشک دچار پارگی روده میشوند.)
 
وی از مادران گرامی که فرزند زیر یکسال دارند  تقاضا کرد: در کار خداپسندانه اهدای شیر شرکت کنند و برای این امر به بانک شیر بیمارستان امام رضا ( ع) واقع در طبقه دوم این بیمارستان مراجعه کنند چرا که اهدای شیر اهدای زندگی است.
 
🆔@k_health
 
 
۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید