اخبار

تلاش برای جوانی جمعیت و نوسازی شبکه های بهداشت و درمان در اولویت دانشگاه علوم پزشکی

تلاش برای جوانی جمعیت و نوسازی شبکه های بهداشت و درمان در اولویت دانشگاه علوم پزشکی
 
 
 سرپرست دانشگاه در نشست مدیران حوزه بهداشت استان از زحمات بی نظیر شبکه های بهداشت و درمان در دو سال گذشته در رابطه با مهار بیماری کرونا تشکر و قدردانی کرد..
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی گفت: واکسیناسیون بیماری کرونا باعث شد که به وضعیت آرام کنونی برسیم خوشبختانه میزان مرگ و میر طی سه هفته گذشته در اکثر روزها به صفر برسد . این افتخار بزرگی است که باید عنوان شود و به فراموشی سپرده نشود.
 
وی اظهار داشت:در واکسیناسیون بیماری کرونا کار جهادی انجام شد و در این رابطه وظیفه ی اصلی برعهده ی شبکه های بهداشت و درمان بود که با تلاش شبانه روزی پای کار بودند و دلسوزانه فداکاری کردند.
 
دکتر محمدی بیان کرد: قطعا اهمیت پیشگیری بالاتر از درمان است به ویژه در شرایط فعلی که بیماریهای واگیر شیوع پیدا می کند و بیماری های غیر واگیر همچنان به مردم آسیب می رساند.
 
 وی با بیان اینکه در دو سال گذشته به دلیل فشار سنگین بیماری کرونا و لزوم کنترل آن، تعدادی از برنامه های بهداشتی از اولویت خارج شدند گفت: برای جبران آن و توجه بیشتر به آنها ، به کمک  همه ی همکاران در شبکه ها نیاز داریم.
 
وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه باید به آن بپردازیم بحث جوانی جمعیت است گفت: سیاستهای کلان کشوری نیز بر این موضوع تاکید فراوان دارد و مجلس شورای اسلامی هم قوانین خوبی در این زمینه وضع کرده است.
 
به گفته وی موضوع پیری جمعیت خطر جدی است که جامعه را تهدید می کند و یقینا کار اصلی در این حوزه بر عهده ی بهداشت است که با تلاش و فرهنگ سازی ،تمام ارگانها و نهادها را نیز با خود همراه ساخته ، برنامه های دقیق و مدونی داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: نوسازی شبکه های بهداشت و درمان که دغدعه مقام معظم رهبری است و وزارت بهداست هم بر انجام آن تاکید دارد برنامه دیگری که باید در اولویت قرار بگیرد.
 
دکتر محمدی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با تلاش دو چندان پیگیر منابع مالی برای نوسازی شبکه های بهداشت و درمان است و دراین زمینه رایزنی های خوبی انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه  از مشکلات مالی شبکه های بهداشت و درمان مطلع هستیم گفت:همانطور که میدانید دانشگاه در شرایط مالی خوبی نیست اما برای جذب منابع مالی پی گیریهای مستمری صورت گرفته و می‌گیرد که امیدواریم تا چند ماه آینده شاهد حل مشکلات مالی در دانشگاه باشیم.
 
وی افزود: تنظیم رابطه ی شبکه های بهداشت و درمان با  مسئولان شهرستان و دیگر ادارات و نهادها بسیار با اهمیت است ، مدیران شبکه ها همه شهرستان را برای حفظ سلامت مردم که رسالت اصلی ماست با خود همراه کنند.

 

گفتنی است در این نشست که با حضور روسای شبکه ها در سالن اجتماعات بوستان در حال برگزاری است ، مشکلات و مسائل شبکه های بهداشت و درمان با حضور سرپرست دانشگاه ، مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه ، معاون بهداشتی و معاون توسعه و منابع انسانی مورد بررسی قرار می گیرد.

🆔️ @k_health

 
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید