اخبار

عملیات آزادسازی خرمشهر همانند جنگ بدر در صدر اسلام بی مانند بود

عملیات آزادسازی خرمشهر همانند جنگ بدر در صدر اسلام بی مانند بود
 
سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه در مراسم سالگرد آزادسازی خرمشهر گفت:جنگ های زیادی از صدر اسلام تا کنون اتفاق افتاده، اما خداوند متعال در قرآن از یک جنگ به عنوان مثال و الگو  نام برده و آن هم جنگ بدر بوده، زیرا در این جنگ همه کفر در مقابل اسلام قرار گرفته بود.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: در عملیات خرمشهر هم چنین بود زیرا به لحاظ عقلی، علمی و نظامی شهر خرمشهر قابل تصرف نبود و همه‌ کارشناسان نظامی صدام به او تضمین داده بودند که ایران نمی‌تواند خرمشهر را باز پس‌ گیرد و به همین علت صدام گفته بود اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را آزاد کند من کلید بصره را به آنها می دهم.
 
وی گفت: اینکه امام فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" به این علت بود که به لحاظ تجهیزات و نیروی نظامی دشمن بسیار قوی تر و پیشرفته تر بود، اما چون ما به وعده خداوند ایمان داشتیم، توانستیم پیروز میدان شویم و خرمشهر را آزاد کنیم.
 
سردار ریحانی بیان داشت: از آن پس خرمشهر برای‌ ما یک‌ الگو شد و درس ها  و عبرت هایی داشت که ولایت مدار باشیم و بدانیم اگر ملت و مردم دارای هدف الهی باشند، دشمن در صدد ضربه زدن به آنان هستند پس باید آماده باشند.
 
وی گفت: یکی از مقاطعی که کشور از یاد نخواهد برد مجاهدت، خضوع و جان فشانی و فداکاری کادر درمان در مبارزه با بیماری کرونا بود.
 
سردار ریحانی گفت:مدافعان سلامت در این مدت صحنه های زیبایی آفریدند و جان خود را برای دفاع از جان مردم در طبق اخلاص گذاشتند و شهدای زیادی تقدیم کردند. 
 
وی از نیروهای بسیج جامعه پزشکی، سپاه و روحانیون عزیز نیز که به کمک کادر درمان آمدند، قدردانی کرد.
 
🆔@k_health
 
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید