اخبار

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه :توسعه پایدار در گرو توسعه همه جانبه است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه :توسعه پایدار در گرو توسعه همه جانبه است
 
 
دکتر سیروس جلیلی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در مراسم تکریم و معارفه معاونت تحقیقات و فناوری گفت: توسعه پایدار ، در کشور در گرو توسعه همه جانبه است و امروز نیاز کشور به بحث فناوری است که به دنبال آن اشتغال زایی بوجود خواهد آمد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت:در معاونت تحقیقات و فناوری، سیاست گذاری ، برنامه ریزی و هدایت طرح های پژوهشی و فعالیت های نوآورانه است. 
 
دکتر جلیلی با بیان اینکه در این راستا در نظر داریم طرح های تحقیقاتی نوآورانه را حمایت و تقویت کنیم و از طرح هایی که به بروز رسانی تحقیقات مطابق نیاز مردم استان مربوط می شوند به طور ویژه حمایت کنیم گفت: از جمله این موضوعات می توان به بیماری های غیر واگیر مانند چاقی، دیابت،بیماری های قلبی و عروقی و بیماریهای واگیر مانند HIV، هپاتیت، همچنین پدیده ریزگردها و معضل اعتیاد، کرونا ویروس و بیماری های نوپدید اشاره کرد.
 
وی با اشاره به نام گذاری امسال مقام معظم رهبری به‌ عنوان "سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" بحث دانش بنیان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد افزود: در این معاونت نیز از طرح های دانش بنیان به ویژه سلول های بنیادی که بحث روز دنیا در راستای درمان بیماری های لاعلاج می باشد حمایت ویژه خواهد شد.
 
دکتر جلیلی اظهار داشت: خوشبختانه در دانشگاه قدم های خوبی در راه اندازی اولیه بخش های اتاق تمیز، مرکز طب بازساختی و... برداشته شده است.
 
وی افزود: از اهداف دیگر این معاونت تسهیل در فرایند تایید و پروسه ی پروپوزال های پژوهشی و تقویت و توسعه مرکز رشد و همچنین تحقیقات زودبازده و کاربردی نمودن تحقیقات در زمینه های تشخیصی، دارویی و درمانی می باشد.
 
دکتر جلیلی از زحمات دکتر خدا رحمی برای زمانی که سکان معاونت تحقیقات را به دست داشتند تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدوارم بتوانم در زمان تصدی خود در این معاونت در رسیدن به اهداف دانشگاه و ارتقای آن در حوزه تحقیقات و فناوری موثر باشم .
 
🆔@k_health
 
۷ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید