اخبار

انجام ۲۷۸ مورد پیوند مغز استخوان در کرمانشاه

انجام ۲۷۸ مورد پیوند مغز استخوان در کرمانشاه
 
دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با همراهی معاون درمان و جمعی از مدیران اعضای هیات علمی و مدیران مربوطه ، از بخش های پیوند کلیه و پیوند مغز و اعصاب مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بازدید کردند. 
 
هدف از این بازدید بررسی نیازمندی های این بخش برای اختصاص فضای فیزیکی مناسب بیماران پیوند بود که پس از بازدید از بخش های پیوند، نشست هم اندیشی توسعه بخش پیوند استان با حضور سرپرست دانشگاه برگزار شد. 
 
دکتر محمدی سرپرست دانشگاه در این نشست گفت: کار بزرگی در بخش های پیوند انجام می شود و وظیفه ما حمایت و تقویت این مقوله است، این هم‌ نیاز ما و هم جزو وظایف ما به بیماران است. 
 
همچنین دکتر پاینده فوق تخصص خون و سرطان اعلام کرد: بخش پیوند مغز استخوان کرمانشاه در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شده و تاکنون ۲۷۸ مورد پیوند در این بخش از ۵ استان غرب کشور از جمله ۱۴۱ مورد از ساکنان استان کرمانشاه، ۵۱ بیمار از کردستان، ۳۱ بیمار از لرستان، ۲۱ بیمار از همدان و نیز ۵ استان دیگر کشور بوده است. 
 
وی اظهار داشت: از جمله نیازهای مهم این حوزه، اختصاص بخش مناسب برای خدمت بهتر و توسعه خدمات پیوند به بیماران بین الملل می باشد. این مرکز با پرسنل خبره و تجربه و‌ توان بالا، در حال حاضر ظرفیت گسترش خوبی دارد.
 
به گفته وی تعداد تخت های مورد نیاز بیماران پیوند با توجه به لیست انتظار ، ۱۵ تخت است و رفع موانع و کاستی های این بخش می تواند خدمت بزرگی به بیماران نیازمند و نجات جان آنان ارایه نماید.
 
گفتنی است؛ در این نشست گزینه های جابجایی این بخش به فضای مناسب تر بررسی و برای اقدام لازم برنامه ریزی شد.
  
 
☑️ @K_Health
۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید