اخبار

پیام تبریک مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران

پیام تبریک مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران
 
 
                        بسمه تعالی
 
سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) را روز ملی دختران نامیده‌اند، انتخابی شایسته که بیانگر نگاهی متعالی به دختران است که جدای از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، می‌توان به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشورمان اشاره کرد که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را ، به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می‌داند.
 
 نامیدن روزی به نام روز دختر در تقویم کشور زمینه ای را فراهم می‌کند که مسئولین امر بتوانند در راستای بهبود و تقویت ارزش‌های فرهنگی  اجتماعی مطلوب دختران؛ بهبود و توسعه سلامت روانی اجتماعی دختران، احیا و توسعه مقام و منزلت مادری برای دختران، تعمیق و گسترش آموزه‌های دینی برای دختران، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
 
 لازم است در رشد و تعالی شخصیتی دختران، مادران آینده‌ای که می‌توانند نقش عمده‌ای در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی و خانوادگی داشته باشند، حداکثر دقت و توجه را مدنظر داشته باشیم.
 
 یک روی سخنم با خانواده‌ها است که امن‌ترین و مطمئن‌ترین پایگاه برای فرزندان به‌ویژه دختران، خانواده آنهاست. شیوه رفتارهای خانواده‌ها و میزان موفقیت آنها در عملکرد مناسب می‌تواند ضریب اطمینان‌بخشی را افزایش دهد. خانواده ها در عصر کنونی، نیازمند تربیت دخترانی آگاه و توانمند برای دفاع از خویشتن خویش و گزینش راهی صحیح برای رسیدن به موفقیت و سعادت هستند.
 
 در دنیایی که هجمه رسانه‌ای دشمن درصدد تزریق فرهنگ مسموم بیگانه به فضای فکری و ساحت روانی دختران است تا از آنان به نام آزادی و تساوی، ابزارهای دست و ویترینی جهت سودجویی‌های بیشتر بنگاه‌های اقتصادی بسازد، لازم است با اطلاع رسانی بهنگام به دختران و همراهی آگاهانه و همدلانه با این سرمایه‌های ارزشمند، آنان را درمسیری مطمئن بگذاریم.
 
 روی دیگر سخن با دختران عزیز جوان و دانشجوی ماست تا بگویم دوره جوانی را با برنامه‌ریزی، هدفمندی و تلاش برای رسیدن به خواسته‌های برحق خود بگذرانید. بی‌شک در این راه داشتن احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس بالا می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.
 
 مدیریت فردی و تلاش برای دور نگه داشتن خود از آسیب‌های فردی، اجتماعی، اخلاقی و روانشناختی فردی  مهم است کوچکترین اشتباه در مدیریت یک رابطه، استفاده از رسانه‌ها و یا اولویت بندی نادرست در اهداف می‌تواند بزرگترین مانع برای رسیدن به تعالی و همان احساس ارزشمندی باشد امیدوارم با الگو گیری از مدل‌های موفق، توانمند و با ارزش بتوانید مسیر درست پیدا کنید. 
 
 با جهت دهی به نیازهای طبیعی خود از روش‌های صحیح، مانندایجاد گروه‌های دوستی هدفمند بین دوستان و بهره‌وری بیشتر از زمان برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.
 
                     دکتر پرستو عباسپور
              مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان
               دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید