اخبار

دکتر محمدی: شبکه بهداشت و درمان سنقر دارای پتانسیل بالایی است که خدمات خوبی به مردم منطقه ارائه می دهد

دکتر محمدی: شبکه بهداشت و درمان سنقر دارای پتانسیل  بالایی است که خدمات خوبی به مردم منطقه ارائه می دهد
 
سرپرست دانشگاه در نشست بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی گفت:بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر از شبکه های منظم است که پتانسیل خوبی دارد و خدمات مناسبی به مردم این بخش از استان ارائه می دهد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی گفت: کمبودها و نواقصی در شبکه بهداشت و درمان سنقر وجود دارد که باید تک به تک بررسی شود و گامهای اساسی در جهت رفع این نواقص برداشته شود.
 
وی با بیان اینکه از نماینده و فرماندار شهرستان که دلسوزانه پی گیر مشکلات  حوزه سلامت هستند ، صمیمانه قدردانی می نمایم گفت: امیدوارم با مجموعه مدیریتی خوبی که در شهرستان وجود دارد با همکاری و همدلی شاهد حل مشکلات در حوزه سلامت ، در شهرستان باشیم.
 
به گفته وی مجوز افزایش تختهای بیمارستان صادر شده است و به مدت یکسال زمان دارد که بهره برداری شود ، طی ۲ هفته اگر نقصی در دریافت مجوز وجود دارد ، برطرف شود و هرچه زودتر از مجوزها استفاده شود. 
 
سرپرست دانشگاه گفت: پایین بودن ضریب اشغال تخت در بیمارستان سنقر نشان می دهد که از ظرفیت پزشکان به ویژه جراحان در این بیمارستان استفاده نمی شود بنابراین باید مشکلات مربوط به آنان بررسی و  برطرف شود.
 
وی اظهار داشت: مشکل سرور مرکزی بیمارستان سنقر را واحد آی تی دانشگاه بررسی می کند و در صورت نیاز به اعتبارات، دانشگاه در اختیار شبکه قرار خواهد داد.
 
دکتر محمدی همچنین افزود: اقدامات لازم برای بهینه سازی تصفیه خانه ، تعمیر دستگاههای بیمارستان ، سرویس موتورخانه و آسانسور کلینیک شهرستان سنقر تخمین زده می شود و پس از آن دانشگاه تامین اعتبار می کند.
 
وی تاکید کرد: جهت حفظ و نگهداری واکسنها به ویژه در فصل تابستان و قطعی برق احتمالی، در تمامی شهرستانها ، نگهداری واکسن به بیمارستان منتقل می شود که‌ برق اضطراری دارند.
 
دکتر محمدی گفت:سرانه بیمه روستایی جوابگو نیست و پس از رایزنیهای متعدد انشاءاله در آینده شاهد افزایش آن خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری دو سهمیه عضویت هیئت علمی به دانشکده سنقر داده می شود که امیدواریم موجب رشد و تعالی این دانشکده گردد گفت: جذب تعداد بیشتری از متخصصین برای شهرستانهای مختلف در مهرماه باید صورت پذیرد که با رایزنیهای به موقع شاهد رفع کمبود متخصص برخی رشته ها در شهرستان سنقر و کلیایی باشیم..

 

 پیگیر افزایش تخت های مصوب بیمارستان هستیم

 
در ادامه حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شهرستان نیاز به پزشکان متخصص در چند رشته از جمله مغز و اعصاب، قلب و عروق، اورولوژی، ارتوپدی و... ضروری می باشد.
 
وی با بیان اینکه رایزنی های لازم در خصوص افزایش تخت های مصوب بیمارستان سنقر از ۶۰  به ۱۱۹ تخت صورت گرفته، اما نیازمند پیگیری دانشگاه در این زمینه هستیم گفت: به طور ویژه از دانشگاه علوم پزشکی  تقاضای پیگیری جهت تهیه و نصب یک دستگاه MRI در شهرستان سنقر را داریم.
 
حجت الاسلام حسینی کیا همچنین گفت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان و سامانه اتوماسیون و سرور شبکه نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.
 
وی همچنین  تامین برخی از تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی از جمله اتوآنالایزر، سنگ شکن، سیستوسکوپ و ... الزامی دانست و گفت: همچنین دستگاههای دیالیز این شهرستان نیاز به سرویس و تعمیر اساسی دارند.
گفتنی است دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه و حجه الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با همراهی مدیران دانشگاه از بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان ، به بررسی وضعیت خدمات مرکز  پرداخته و با پرسنل بیمارستان گفتگو کردند .
 

 

 

 
زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان در سنقروکلیایی تقویت می شود

 

در ادامه مرتضوی فرماندار شهرستان سنقروکلیایی نیز گفت:با توجه به وسعت و پراکندگی شهرستان سنقروکلیایی راه اندازی یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ در محور مواصلاتی سنقر به کامیاران ضروری است.

وی اظهار داشت:تهیه و نصب ژنراتور برق در بیمارستان این شهرستان با توجه به کمبود و قطعی احتمالی برق بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار این شهرستان گفت: با توجه به قدمت شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی، املاک و مراکز بهداشتی و درمانی مستهلک شده اند که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.

وی افزود:اخذ اسناد مالکیت املاک دانشگاه خصوصا املاک وقفی در جهت جلوگیری از تعارضات احتمالی اولویت دارند.

مرتضوی گفت:انتظار داریم در سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمانشاه، بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی به طور خاص و ویژه در نظر گرفته شود.

 

 
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید