اخبار

برای پیشگیری از این خطرات "ضدآفتاب" بزنید

برای پیشگیری از این خطرات "ضدآفتاب" بزنید

یک متخصص پوست با تاکید بر ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای گرم سال، گفت: استفاده از این محصول جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست توصیه می شود.

دکتر علی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش تابش نورخورشید در فصل گرما، گفت: در همین راستا ضرورت دارد که افراد از پوست خود در برابر خطرات نور خورشید مراقبت کنند.

وی افزود: اثرات مخرب نور آفتاب به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود که آثار کوتاه مدت آن مواردی مانند آفتاب سوختگی را شامل می شود.

دکتر ابراهیمی اثرات بلندمدت تابش نورآفتاب را خطرناک دانست و افزود: این اثرات و عوارض شامل ایجاد ضایعات پیش سرطانی و سرطانی بر روی پوست است.

وی افزود: همچنین شل شدن، افتادگی و چروک پوست هم از دیگر اثرات مخرب تابش بلندمدت نور آفتاب بر روی پوست است.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: در این شرایط بهترین راهکار محافظت از پوست استفاده از لباس های پوشیده، کلاه و استفاده از کرم ضدآفتاب است.

وی تاکید کرد: استفاده از کرم ضدآفتاب برای تمام سنین توصیه می شود و برای کودکان هم از سن 9 تا 12 ماهگی استفاده از این محصول بلامانع است.

دکتر ابراهیمی با اشاره به وجود انواع ضدآفتاب گفت: بسته به نوع پوست صورت و سن افراد، ضدآفتاب های متفاوتی در بازار موجود است و ضد آفتاب کودکان از بزرگسالان متمایز بوده و برای انواع پوست های چرب و خشک هم ضدآفتاب های مختلفی وجود دارد.

این متخصص پوست با تاکید بر اینکه تمام ضدآفتاب های ایرانی موجود در داروخانه ها استاندارد است، گفت: افراد هنگام خرید ضدآفتاب باید به کشور تولید کننده، برند محصول و سیب سلامت بر روی محصول دقت کنند.

وی در خصوص شاخص sps ضدآفتاب هم گفت: این شاخص یک فاکتور محافظتی است و اگر عدد آن بین 30 تا 50 باشد، مناسب است.

دکتر ابراهیمی با تاکید بر اینکه ضدآفتاب باید برای تمامی نقاط پوست که در تماس با نورآفتاب است استفاده شود، گفت: این نقاط شامل دست و صورت و برای مردان پشت گوش، پشت گردن و حتی برای افراد طاس نقاط خالی شده سر را هم شامل می شود.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید