اخبار

دکتر محمدی: اسلام جایگاه ویژه ای برای بانوان قائل است و این مسئولیت آنان را در خانواده و جامعه دو چندان می کند

دکتر محمدی: اسلام جایگاه ویژه ای برای بانوان قائل است و این مسئولیت آنان را در خانواده و جامعه دو چندان می کند
 
 
نشست رابطان امور بانوان و خانواده مراکز با سرپرست دانشگاه و با حضور مشاور فرماندار کرمانشاه در امور بانوان برگزار شد .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه در این نشست گفت: توجهی که اسلام و به ویژه احادیث و روایات به نقش و جایگاه زنان دارد ، بسیار با اهمیت است و این توجه، مسئولیت آنان را در خانواده دوچندان می کند.
 
وی اظهار داشت: مفهوم کوثر در آیه " انا اعطیناک الکوثر" در قرآن کریم نشانده جایگاه رفیع یک زن نزد پروردگار و در خانواده و جامعه است .
 
دکتر محمدی گفت: نه تنها تربیت فرزندان برعهده مادر خانواده است بلکه نقش بی بدیل تربیت زنان در کل خانواده را نباید نادیده گرفت.
 
سرپرست دانشگاه اظهار داشت: آنچه که به یک زن ارزش و اعتبار می بخشد نجابت ، حجاب و حضور موثر در خانواده است که از امور بانوان دانشگاه انتظار می رود بانوان همکار را در این مسیر یاری رسانند .
 
وی با بیان اینکه میانگین سنی جامعه رو به افزایش است و فرزند آوری در دستور کار کشور قرار دارد گفت: باید این موضوع را در میان زنان که نقش اصلی در این امر دارند فرهنگسازی کرد ، همچنین دوره های آموزشی مختلف توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار گردد.
 
دکتر محمدی گفت: برگزاری گارگاههای مختلف برای توانمند سازی بانوان ، حق مهدکودک و در نظر گرفتن مکانهای مناسب برای مهدکودک در هرکدام از واحدهای تابعه دانشگاه که از دغدغه های شما همکاران خانم مجموعه است مورد توجه قرار می گیرد و در تلاشیم که مشکلات مرتفع گردد.
 
 
مروری بر عملکرد امور بانوان و خانواده دانشگاه در سالهای اخیر با حضور سرپرست دانشگاه و رابطین واحد‌های دانشگاه
 
دکتر عباسپور مشاور سرپرست دانشگاه در امور بانوان و خانواده گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه امور بانوان و خانواده در سالهای اخیر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است .
 
وی اظهار داشت: تشکیل شورای هم اندیشی بانوان با حضور اعضای هیات علمی و مسئولین مرتبط و برنامه ریزی جهت ارتقای وضعیت سلامت بانوان شاغل در دانشگاه و خانواده های آنان، تشکیل کار گروه فرزند آوری و رشد جمعیت و همکاری در تدوین نقش راه توسعه ۵ساله سلامت استان از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد .
 
دکتر عباسپور اعلام کرد: به دلیل شیوع کرونا ۱۱ عنوان آموزشی در سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد و در هر دوره از ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم.
 
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۰ دوره آموزشی توانمند سازی ویژه پرسنل شاغل در دانشگاه در زمینه های مختلف به صورت ستادی برگزار شده و امسال نیز تشکیل حدود  ۱۲ دوره آموزشی پیش بینی شده که تا کنون یک دوره آن برگزار شده است .
 
دکتر عباسپور با بیان اینکه غربالگری سلامت بانوان شاغل در دانشگاه که سال ۹۶ تا ۹۷ آغاز کردیم گفت: متاسفانه در بحران کرونا انجام نشد که امیدواریم با همکاری معاونت های بهداشتی و درمان دانشگاه، غربالگری سلامت را برای بانوان همکار داشته باشیم .
 
به گفته وی نشریه الکترونیکی خاتون که به صورت گاه نامه در اختیار بانوان قرار می گیرد و برنامه های متعدد دیگر از جمله برگزاری مسابقه های مختلف کتابخوانی و مقاله نویسی و مسابقات ورزشی ویژه کارکنان دانشگاه و فرزندان آنها در این حوزه اجرا شده است .
 
🆔️@k_health
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید