اخبار

اولین نشست معاونین درمان دانشگاه‌های کلان منطقه ۳ آمایشی کشور آغاز شد

اولین نشست معاونین درمان دانشگاه‌های کلان منطقه ۳ آمایشی کشور آغاز شد
 

اولین نشست معاونین درمان دانشگاه‌های کلان منطقه ۳ آمایشی کشور صبح امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی آغاز شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزاری جلسه های دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۳ آمایشی در ارتقا این دانشگاه ها و ارائه راهکارها در راستای برون رفت از مشکلات در حوزه های مختلف بسیار اثر گذار دانست و گفت: امیدوارم در جلسه امروز  نیز با همفکری و برنامه ریزی های لازم بتوانیم به نتایج خوبی در حوز ه درمان در کلان منطقه ۳ آمایشی  دست یابیم که منجر به ارائه خدمات درمانی بهتر به مردم منطقه گردد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی گفت: حوزه درمان یک حوزه مهم و بسیار پر چالش می باشد که با مشکلات بسیاری مواجه است و برگزاری این جلسات به صورت فصلی و هم فکری و هم اندیشی در حوزه های مختلف  به طور قطع در برون رفت از این مشکلات و چالش ها بسیار مهم است. 
 
وی با بیان اینکه انتقال تجربیات این منطقه در این نشست و ارائه پیشنهادات در سطح کشوری در حوزه های مختلف می تواند راهگشا باشد گفت: بنابراین در این جلسات باید به مسائل حیاتی و مهم حوزه درمان پرداخته شود ،از  مهمترین مشکلاتی که باید در حوزه درمان چاره اندیشی شود بحث اقتصاد درمان است که مسائل دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
سرپرست دانشگاه اظهار داشت: عدم فراهم ساختن امکانات لازم و شرایط لازم یکی از مهمترین دلایل عدم ماندگاری متخصصان در این مناطق است و خدمات رسانی به مردم را با مشکل مواجه می سازد.
 
وی افزایش خروج متخصصان حتی اعضای هیئت علمی از طرح تمام وقت را از دیگر  مشکلات حوزه درمان  دانست و گفت : این موضوع درمان بیمارستان های دولتی را با چالش مواجه کرده است و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد .
 
دکتر محمدی همچنین افزود: بحث محاسبه ی تمام شده در حوزه درمان ، کارانه ها و پرداخت های پرسنلی ، تامین نیروهای تخصصی برای مناطق محروم،  توریسم درمانی و جذب بیماران بین الملل با توجه به ظرفیت های موجود از دیگر مباحثی است که در این جلسه باید مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای مفید و ارزشمندی در جهت برون رفت از این وضعیت ارائه گردد.
 
در ادامه دکتر صوفیوند معاون درمان دانشگاه نیز با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم جلسات کلان منطقه را بصورت فصلی برگزار و باهم اندیشی و همفکری و با توجه به نیاز های جاری دانشگاه‌ها برنامه ها و راهکارهای موثر و کاربردی را در حوزه درمان ارائه نماییم.
 
به گفته وی وجود محدودیت‌های مالی شدید برای پزشکان مانند مالیات های سنگین و پلکان پرداخت باعث میل پزشکان و متخصصین به بخش خصوصی شده که این عامل باعث کاهش کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌ها خواهد بود.
 
دکتر صوفیوند اظهار داشت:در حوزه ماندگاری و مقیمی نیز برخی قوانین، محدود کننده بوده که در صورت اصلاح می‌تواند نتایج خوبی در راستای ارائه خدمات درمانی بهتر به مردم داشته باشد. 
 
وی همچنین اظهار داشت:عدم پرداخت به موقع مطالبات حوزه درمان و وجود تاخیر پرداخت معوقات کادر درمان ممکن است باعث بی‌انگیزگی این عزیزان شود که بایستی اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد. 
 
معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه یکسان سازی قراردادهای کاری متخصصین در استان های قطب می‌تواند عدالت در پرداخت را ایجاد نماید.
 
دکتر صوفیوند گفت: همچنین همسان سازی قراردادهای بیمه‌های تکمیلی و شرایط پرداخت ها می‌تواند گام مهمی در راستای رفع مشکلات منابع انسانی باشد.
  
 
🆔@k_health
 
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید