اخبار

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار ازامروز ۴ تیر ماه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا اظهار داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش ازامروز ۴ تیر ماه آغازشد.

وی افزود: والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه سنجش حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت.

به گفته وی همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید، نوآموز جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌کند .

دکتر شکیبا با بیان اینکه والدین در روز و ساعت تعیین شده که از سوی پایگاه سنجش به آنان اعلام شده است در محل حضور یابند و صرفاً یک نفر جهت همراهی نوآموز کافی است تا از تجمع در محل سنجش پیشگیری شود گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه وی الزامی است.

وی به والدین توصیه کرد: چنانچه همراه نو آموز یا خود نوآموز دارای علایم مشکوک به کرونا بود و یا اینکه مورد مثبت قطعی بود مدیر یا منشی پایگاه سنجش را بصورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از بهبود و با نوبت دهی مجدد مراجعه کند .

دکتر شکیبا همچنین افزود: ترجیحا از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری شود و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یکبار مصرف شخصی استفاده شود.

پیش بینی می‌شود در این طرح حدود ۳۳ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و ۱۵ هزار نوآموزان پیش دبستانی با همکاری آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی غربالگری شوند

۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید