اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء دانشگاههای پیشرو در جشنواره سیمرغ و قرآن وعترت و همچنین برگزاری اردوهای جهادی است

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء دانشگاههای پیشرو در جشنواره سیمرغ و قرآن وعترت و همچنین برگزاری اردوهای جهادی است
 
 
دکتر غلامی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه در جلسه پایش این معاونت گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء دانشگاههای پیشرو در جشنواره قرآن و عترت می باشد و توانستیم از رتبه بیست و ششم در سالهای گذشته به رتبه چهارم ، دوم و ششم در سالهای اخیر برسیم و این از افتخارات دانشگاه می باشد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: در معاونت فرهنگی ، دانشجویی سعی براین است که تعداد کانونهای دانشجویی را افزایش دهیم و علاوه برآن به لحاظ کیفی این فعالیت ها  بهتر شود و دراین راستا ۲۹ کانون دانشجویی در دانشگاه  و ۲۸۵۰ دانشجو در این کانونها پای کار هستند.
 
به گفته وی ۲۲ نشریه فعال نیز در دانشگاه وجود دارد و این نشریه ها به بهترین شکل ممکن در پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه موثر هستند.
 
دکتر غلامی با بیان اینکه حضور پررنگ دانشگاه در جشنواره سیمرغ نیز یکی از افتخارات دانشگاه می باشد و کسب مقام سوم کشوری در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ گواه همین‌ موضوع است گفت: درسال ۹۶ در جشنواره سیمرغ ۶۰۰ نفر شرکت کننده در مسابقات حضور داشتند، در حالیکه در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲۶۶۰ نفر با ۵۸۰۰ اثر رسیده است.
 
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دانشگاههای پیشرو در اردوهای جهادی بوده است و در سال ۱۴۰۰ توانسته است ۲۰۰ اردوی جهادی برگزار کند که از زحمات ارزشمند بسیج جامعه پزشکی در این زمینه قدردانی می نمایم.
 
به گفته وی کسب رتبه اول روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی در سال ۹۹ ، مقامهای کشوری در تربیت بدنی و رتبه دوم خبرگزاری مفدا درکشور از افتخارات این معاونت است که باتلاش همه همکاران محقق شد.
 
دکتر غلامی گفت: یکی از مشکلات عمده ای که در معاونت فرهنگی دانشجویی وجود دارد چارت این معاونت است که متاسفانه باعث شده نتوانیم آنطور که شایسته است همکاران را حمایت کنیم.
 
وی با بیان اینکه خوابگاههای دانشگاه پراکنده و قدیمی هستند و اداره کردن آنها معاونت فرهنگی دانشجویی را با چالش مواجه کرده است گفت: خوابگاه طالقانی در سال ۱۳۳۵ ساخته شده است و با وجود اینکه تعمیرات متعدد و گسترده ای در سالهای اخیر برای آن انجام شده اما همچنان مشکلات فراوانی دارد.
 
دکتر غلامی با بیان اینکه  براساس برآوردی که در معاونت فرهنگی دانشجویی صورت گرفته ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیر خوابگاهها نیاز است و این موضوع نیازمند مساعدت دانشگاه می باشد.
 
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات خوابگاهها کمبود نیرو برای ناظمه خوابگاهها می باشد که بررسی وضعیت خوابگاه و رفت و آمد و حضور غیاب دانشجویان را برعهده دارند و کار حساسی است.
 
دکتر غلامی همچنین افزود: ایجاد اداره قرآن و عترت در مدیریت فرهنگی ، ایجاد اداره امور عمومی ، ایجاد اداره تغذیه در مدیریت دانشجویی از اقداماتی است که با عنایت دانشگاه میبایست برای پیشبرد اهداف فرهنگی انجام‌شود.
 
وی اظهار داشت: آشپزخانه مرکزی دانشگاه جزء آشپزخانه های صنعتی در کشور است اما نیازمند گسترش برای افزایش کیفیت می باشد .
 
به گفته وی عدم وجود پردیس دانشگاه ها وپراکندگی دانشکده ها و خوابگاهها ، کمبود فضای فرهنگی ، عدم وجود مجتمع فرهنگی چند منظوره در دانشگاه ، افزایش تعداد دانشجویان بین الملل و وجود فرهنگها و زبانهای مختلف ، پرهزینه بودن اردوهای دانشجویی و عدم اعتبار لازم از مشکلات عمده ای است که معاونت فرهنگی دانشجویی دارد.

 

 

۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید