اخبار

توقف روند کاهشی "ولادت" در کرمانشاه/ 5900 نوزاد چشم به دنیا گشودند

توقف روند کاهشی "ولادت" در کرمانشاه/ 5900 نوزاد چشم به دنیا گشودند

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به ولادت 5959 نوزاد در استان در سه ماهه ابتدای سال گفت: خوشبختانه روند کاهشی ولادت در استان متوقف شده است.

صادق خدادادی در گفت و گو با ایسنا، از ولادت 5959 نوزاد در سه ماهه ابتدای امسال خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال جاری سیر کاهشی تعداد موالید استان متوقف شده و فعلا تفاوت محسوسی در تعداد موالید سال جاری با مدت مشابه سال گذشته نداشته ایم.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اجرای برنامه های مختلف در جهت جوان سازی جمعیت شاهد افزایش موالید استان در ماه ها و سالهای آینده باشیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه به بهبود نسبت جنسیتی ولادت در استان هم طی این مدت اشاره کرد و افزود: در سه ماهه ابتدای سال نسبت جنسیتی ولادت از 114 به 107 رسیده است و این یعنی طی این مدت به ازای تولد هر 107 نوزاد پسر 100 نوزاد دختر متولد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدای سال از مجموع موالید استان، 4880 نوزاد در شهرها و 1079 نوزاد در روستاها متولد شده اند.

خدادادی در ادامه با اشاره به سیر کاهشی وفات در استان، گفت: خوشبختانه در سه ماهه ابتدای سال سیر کاهشی محسوسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم و تعداد فوتی ها از 3646 نفر در سال گذشته به 3084 نفر رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه نسبت جنسیتی وفات در استان طی سه ماهه اول سال را هم 149 اعلام و تصریح کرد: طی این مدت به ازای فوت هر 149 مرد 100 مورد فوتی زن داشته ایم.

خدادادی خاطرنشان کرد: به طور معمول بنا به علل مختلف همواره تعداد فوتی های مرد بالاتر از زنان است و میانگین سنی زنان نیز همواره بالاتر از مردان بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدای سال 2307 نفر در شهرها و 771 نفر در روستاها وفات کرده اند.
۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید