اخبار

ارائه خدمات توانبخشی به ۳۰ بیمار به صورت روزانه در کلینیک تخصصی دانشکده علوم توانبخشی

ارائه خدمات توانبخشی به ۳۰ بیمار به صورت روزانه در کلینیک تخصصی دانشکده علوم توانبخشی
 
 
سرپرست دانشکده علوم توانبخشی گفت: در کلینیک تخصصی دانشکده علوم توانبخشی روزانه به ۳۰ بیمار خدمات توانبخشی ارائه می شود.

 

دکتر لیبا رضایی در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت: دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ موافقت اصولی تاسیس دانشکده و پذیرش دانشجو را در سه رشته فیزیوتراپی کاردرمانی و گفتار درمانی را از شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی دریافت نموده است.

 
وی با بیان اینکه این دانشکده درسال ۱۳۹۹ با پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی فیزیوتراپی و کاردرمانی کار خود را آغاز نمود گفت: با پی گیریهای انجام شده ، از مهرماه سال جاری دانشجوی گفتار درمانی نیز در این دانشکده پذیرفته خواهد شد و همچنین پذیرش دانشجو در سایر رشته های توانبخشی و در مقاطع تحصیلات تکمیلی در برنامه های آتی این دانشکده قرار دارد.
 
به گفته وی هم اکنون دانشکده توانبخشی دارای ۶ عضو هیئت علمی در مقطع دکترای تخصصی است و فرآیند جذب اعضای هیئت علمی در رشته های تخصصی توانبخشی با همکاری معاونت آموزشی ادامه دارد.
 
دکتر رضایی با بیان اینکه این دانشکده دارای یک‌ کلینیک تخصصی توانبخشی واقع در پلی کلینیک تخصصی مرکز آموزشی درمانی فارابی است که  خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، و گفتاردرمانی) را به بیماران ارائه می دهد گفت: در این کلینیک امکانات و تجهیزات کافی جهت آموزش به دانشجویان این دانشکده فراهم گردیده است.
 
وی اظهار داشت:دانشکده علوم توانبخشی از سایر پتانسیلهای موجود در مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه نیز جهت آموزش هر چه بهتر دانشجویان جهت تربیت نیروهای متخصص استفاده خواهد کرد.
 
دکتر رضایی با بیان اینکه ماموریت این دانشکده تربیت نیروی متخصص در رشته های توانبخشی مطابق با استانداردهای آموزشی می باشد و توجه به کیفیت آموزش از اولویتهای اصلی مورد توجه برای مسئولین دانشکده می باشد گفت: در این راستا جذب نیروی هیئت علمی متخصص، راه اندازی و  تجهیز کلینیک های تخصصی توانبخشی و گسترش فضای آموزشی مورد نیاز در برنامه های جاری این دانشکده  در نظر گرفته شده است. 
 
دکتر رضایی عنوان کرد: توانبخشی حلقه اصلی در فرآیند ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اختلالات نورولوژی ، ارتوپدی ، روانپزشکی ، کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی و عصب شناختی و همچنین سالمندان است که منجر به افزایش توانایی های عملکردی و بهبود کیفیت زندگی این بیماران و مراقبین آنها می گردد. 
 
وی حضور متخصصین توانبخشی در تیم درمان را تسریع و تسهیل کننده این اختلالات ، فرآیند درمان و بازگشت به زندگی عادی دانست و گفت: فعالیت آموزشی دانشکده توانبخشی فرصتی برای تعیین این جایگاه در تیم  درمان می باشد.  
 
🆔️@K_Health
 
https://t.me/k_healthmedia/3493
۸ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید