اخبار

به مناسبت هفته ملی ازدواج / ​شعار امسال این هفته: "ازدواج آسان"

به مناسبت هفته ملی ازدواج / ​شعار امسال این هفته: "ازدواج آسان"
 
 
دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دهم تیرماه سال ۱۴۰۱ مصادف با اول ذی الحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است و این روز روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت:در جریان ازدواج آن دو بزرگوار نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می توان به هم کفو و همتا بودن، قناعت، دوری از اشرافی گری و تجمّلات ، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و... اشاره کرد و به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی ها پیوند آسمانی لقب می گیرد که رضایت خدا و رسول خدا (ص) در آن وجود دارد.
 
دکتر شکیبا گفت: به این مناسبت و به منظور ترویج ازدواج سالم و پایدار در جوانان و آگاه سازی جامعه به ویژه خانواده ها و جوانان  در راستای سیاستهای ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با مشارکت دستگاه های ذیربط و به صورت درون و برون سازمانی، فعالیت های گسترده ای در کشور و نیز دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود تا توجه جامعه را به ازدواج جوانان و نقش و جایگاه ارزشمند آن را در اجتماع امروزی معطوف دارد .
 
دکتر شکیبا گفت: اهداف برگزاری روز و هفته ازدواج حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی خود و حیطه هایی که باید به آن توجه کنند.
 
روز شمار هفته ازدواج با شعار "ازدواج آسان" به شرح ذیل می باشد:🔻🔻
 
💠 جمعه ۱۰ تیرماه :
◽️ ازدواج بهنگام ، آگاهانه، آسان وپایدار
 
💠 شنبه ۱۱ تیرماه :
◽️ مشاوره پیش از ازدواج /زندگی پایدار
 
💠 یکشنبه ۱۲ تیرماه : 
◽️ خیرین / ترویج و تسهیل ازدواج
 
💠 دوشنبه ۱۳ تیرماه : 
◽️ آموزش مهارتهای زندگی /جامعه سالم
 
💠 سه شنبه ۱۴ تیرماه: 
◽️ازدواج / ترویج فرزند آوری/جامعه پویا و بالنده
 
💠 چهارشنبه ۱۵ تیر ماه :  
◽️فضای مجازی/سواد رسانه ای/آگاهی بخشی به جوانان
 
💠 پنج شنبه ۱۶ تیر ماه :
◽️سبک زندگی اسلامی-ایرانی/خانواده با نشاط
 
 
🆔@k_health
 
۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید