اخبار

حفظ رعایت بهداشت موکب ها و آموزش به موکب داران در اولویت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

حفظ رعایت بهداشت موکب ها و آموزش به موکب داران در اولویت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است
رئیس و جمعی از اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دیدار کردند.
 
  به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با وجود اینکه موکب داران در زمینه ی بهداشتی اقدامات لازم را انجام می دهند و تجربیات سالهای گذشته تایید کننده این موضوع است اما آموزش به موکب داران در اولویت دانشگاه علوم پزشکی است.
 
وی اظهار داشت: در این راستا لازم است آدرس دقیق موکبها در اختیار کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار بگیرد و کلاسهای آموزشی در این رابطه برگزار شود.
 
دکتر محمدی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با برگزاری جلسات متعدد و همچنین برنامه ریزیهای مناسب در کمیته بهداشت و درمان اربعین نه فقط در ایام‌ اربعین بلکه در طول سال حفظ سلامت زائرین امام‌حسین ( ع) را وظیفه خود می داند.
 
وی با بیان اینکه وظیفه همه ما کمک به بازسازی عتبات عالیات می باشد و در این رابطه دانشگاهیان در کنار ستاد بازسازی عتبات عالیات خواهند بود گفت: خادم ائمه بودن افتخار بزرگی است و چه افتخاری از این بالاتر که که قدمی در مسیر خدمت به زائرین امام‌حسین (ع) برداشته شود که خیر دنیوی و اخروی آن قطعا نصیب تک‌تک افراد خواهد شد.
 
دکتر محمدی گفت: اگر امروز با آرامش برای اربعین برنامه ریزی می کنیم از خون پاک شهدا به ویژه سردار سلیمانی است و ما باید امانتدار خوبی برای شهدا باشیم.
 
همچنین سردار صحرائی مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ساماندهی موکبها ، خدمات به زائرین ، هماهنگی با دستگاههای دیگر و حفظ اعتماد مردم در راستای رسیدن نذورات به مقصد ، اقدامات پشتیبانی و بهداشتی از وظایف سازمان عتبات عالیات است.
 
وی اظهار داشت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دومین مجموعه بزرگ‌ استان می باشد و در زمینه حفظ بهداشت زوار اربعین و کمک به ساخت عتبات عالیات انتظار داریم در کنار سازمان عتبات عالیات باشد.
 
سردار صحرائی گفت: در حال حاضر اولویت ستاد عتبات عالیات توسعه حرم امام حسین(ع) می باشد که فاز اول آن در حال انجام است و انشاءاله تا ۳ سال آینده ۱۴ برابر توسعه پیدا خواهد کرد.
 
همچنین در این‌ نشست معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان و مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه نیز حضور داشتند.
 
🆔️@k_health
۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید