اخبار

معاون مرکز بهداشت کرمانشاه: نگرانی از افزایش آمار مبتلایان کرونا/ حتما "دُز چهارم" واکسن را تزریق کنید

معاون مرکز بهداشت کرمانشاه: نگرانی از افزایش آمار مبتلایان کرونا/ حتما "دُز چهارم" واکسن را تزریق کنید

 معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در استان، بر لزوم تزریق هرچه سریعتر دُز چهارم واکسن کرونا در افراد بالای ۱۸ سال تاکید کرد.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر صعودی کرونا در استان گفت: متاسفانه همزمان با اوج گیری دوباره کرونا در کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور هستیم که زنگ خطر جدی محسوب می شود.

وی با اشاره به شناسایی دو زیرسویه جدید امیکرون در برخی کشورها گفت: متاسفانه دو زیرسویه جدید BA۴ و BA۵ از قدرت سرایت بالایی برخوردار هستند و به نظر می رسد قدرت آنها هم در بیماری زایی نسبت به امیکرون از شدت بیشتری برخوردار است.

دکتر شاه آبادی با بیان اینکه هنوز ورود قطعی این دو زیرسویه به کشور اعلام نشده، گفت: شواهد و علائم نشان از وجود این دو زیرسویه در کشور دارد و مردم باید مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق دز چهارم واکسن کرونا گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا، توصیه اکید این است که افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق دز سوم آنها گذشته، هرچه سریعتر نسبت به تزریق دز چهارم اقدام کنند.

وی افزود: همچنین افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که مبتلا به بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی هستند باید برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

دکتر شاه آبادی تزریق واکسن کرونا برای کودکان پنج تا ۱۲ ساله را هم بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به در معرض خطر بودن کودکان از نظر ابتلا به کرونا، توصیه می شود حتما والدین نسبت به تزریق واکسن کرونا برای آنها اقدام کنند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به تزریق واکسن در تمامی مراکز و خانه های بهداشت گفت: در تمامی پایگاه های سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی و نیز تمامی مراکزخدمات جامع سلامت واکسن کرونا تزریق می شود.

وی افزود: این مراکز همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر فعال هستند. البته در صورت افزایش بار مراجعات شیفت بعدازظهرهم در این مراکز فعال می شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک گفت: متاسفانه مردم بصورت خودجوش پروتکل های بهداشتی را تا حد زیادی کنار گذاشته اند، در حالیکه هیچ مسئولی در وزارت بهداشت پایان کرونا را در کشور اعلام نکرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا ضروری است که افراد با جدیت تمام رعایت پروتکل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را در دستورکار قرار دهند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید