اخبار

میزان موارد مثبت کرونا در استان به ۳۷ درصد افزایش یافته است

میزان موارد مثبت کرونا در استان به ۳۷ درصد افزایش یافته است
 
 
نشست بررسی وضعیت شیوع بیماری وبا و کرونا در استان صبح امروز با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، رئیس دانشگاه و مدیران ارگان ها و سازمان های مرتبط در استانداری کرمانشاه برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی سرپرست دانشگاه گفت: با توجه به شرایط موجود و تعداد بیماران شناسایی شده و بستری نشانه هایی از ورود به پیک هفتم در کشور به چشم می خورد و به احتمال زیاد با چند هفته تاخیر در استان نیز ظاهر می شود.
 
وی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از کرونا تزریق واکسن خصوصا دوز چهارم (یادآور) می باشد گفت: رسانه ها خصوصا صدا و سیما می بایست نسبت به ترغیب مردم اقدام کنند.
 
دکتر محمدی همچنین با بیان اینکه بیماری وبا نیز مدتی است در کشور عراق شیوع پیدا کرده است گفت: مواردی از آن نیز در کشور و استان کرمانشاه مشاهده شده که می بایست در خصوص کنترل این بیماری تمهیدات لازم با همکاری سایر سازمان ها اندیشیده شود.
 
در ادامه دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه نیز اعلام کرد: تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که بر این اساس ۸۱ درصد جمعیت استان نوبت اول و ۷۲/۳ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.
 
به گفته وی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۳۸ مورد فوت در اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان کرمانشاه ثبت شده است که ۳۰ مورد در فروردین ماه و ۶ مورد در اردیبهشت بوده و در حالیکه تعداد مرگ میر در خرداد ماه به صفر رسیده بود، در تیر ماه ۲ مورد فوتی در اثر ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده است.
 
وی افزود:متاسفانه میزان درصد موارد مثبت کرونا در حالیکه از یکم تا هفتم تیر ماه ۱۱/۶‌ درصد بوده، هم اکنون به ۳۷ درصد افزایش یافته است.
 
دکتر شکیبا اظهار داشت: در حال حاضر در حال ورود به پیک هفتم کرونا در کشور هستیم و با توجه به مراسم پیش رو در ماه های آینده از جمله بازگشت حجاج ، مراسم تاسوعا و عاشورا ، اربعین حسینی و بازگشایی مدارس در مهر ماه، در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، موارد ابتلا به کرونا در کشور و استان افزایش خواهد یافت.
 
وی همچنین افزود: بیماری وبا نیز در حال حاضر ۴۷ کشور را درگیر خود ساخته است، در سال های اخیر موردی از بیماری در استان کرمانشاه گزارش نشده بود اما امسال تا کنون ۱۳ مورد گزارش شده است.
 
به گفته او دسترسی مناسب به مراقبت ها و خدمات بهداشتی، دسترسی به آب سالم و بهداشتی ، دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقا رفتارهای بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری وبا دارد.
 
همچنین رسول مجد مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری عنوان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا سنگ تمام گذاشتند که هیچگاه از اذهان مردم فراموش نخواهد شد.
 
وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به شخصه تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند و همواره بر آن تاکید داشتند، ما نیز موظف به اجرای آن هستیم تا جامعه از آسیب به دور باشد و در خصوص بیماری وبا نیز مراقبت ویژه،  کلرزنی و بهداشت آب و غذا خصوصا در مناطق مرزی بسیار حائز اهمیت است.
 
🆔@k_health
 
۲۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید