اخبار

دانشگاه در مسیر توسعه خوابگاههای دانشجویی

دانشگاه در مسیر توسعه خوابگاههای دانشجویی
 
دکتر حمید رییسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ظهر روز پنجشنبه با رئیس و معاونین توسعه و فرهنگی، دانشجویی دانشگاه و مسُول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.
 
دکتر قباد محمدی رییس دانشگاه حضور دکتر رییسی به عنوان معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت که به تمام حوزه های بودجه، مالی و توسعه اشراف کامل دارند را منشا خیر و برکت برای تمام دانشگاهها است.
 
وی اظهار داشت: از عمده ترین مشکلات ما در حوزه خوابگاههای دانشجویی، فرسودگی و کمبود شدید فضای فیزیکی خوابگاهی چه در بخش متاهلی و چه در بخش مجردی می باشد.
 
به گفته وی هم اکنون حدود ۷۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل می باشند که در بخش خوابگاهی این دانشجویان نیز دچار کمبود هستیم، در حالیکه در سال آینده این تعداد نیز افزایش می یابد.
 
دکتر محمدی گفت: از طرق مختلف پیگیر توسعه خوابگاههای دانشجویی هستیم، اما در این راه نیازمند کمک و مساعدت شما هستیم تا بتوانیم فضای مناسبی برای دانشجویان تهیه نماییم.
 
همچنین دکتر غلامی معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه  گفت:میزان اعتبارات تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته است، اما انتظار ما بیش از این است.

وی اظهار داشت:در کوتاه مدت وام ودیعه مسکن دانشجویی می تواند تا حدودی برخی از مشکلات را حل نماید، اما در دراز مدت ساخت و ساز خوابگاههای دانشجویی باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی وجود خوابگاههای‌ دانشجویی  فرسوده، نداشتن پردیس متمرکز، گسترش دانشکده ها و افزایش ظرفیت تعداد دانشجویان از جمله مواردی است که دانشگاه را با کمبود شدید خوابگاه مواجه ساخت است.

 

🆔@k_health

 

 

۷ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۲:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید