اخبار

ساماندهی مشارکت های مردمی و خیرین حوزه سلامت و هدایت آن در راستای تامین نیازمندیهای واقعی

ساماندهی مشارکت های مردمی و خیرین حوزه سلامت و هدایت آن در راستای تامین نیازمندیهای واقعی
ساماندهی مشارکت های مردمی و خیرین حوزه سلامت و هدایت آن در راستای تامین نیازمندیهای واقعی این حوزه 
 
سومین نشست شورای هماهنگی مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف مشارکت خیرین در ساخت و ساز خوابگاههای دانشجویی با تاکید بر خوابگاه دانشجویان متاهل امروز در مرکز توسعه دانشگاه برگزار شد.
 
دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه :
 
حوزه سلامت یکی از مهمترین حوزه های مرتبط با زندگی روزمره مردم می باشد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری هیچ بیماری نباید در هنگام مراجعه به بیمارستان جز رنج بیماری هیچ دغدغه دیگری داشته باشد.
 
با توجه به اینکه هیچ دولتی به تنهایی قادر به تامین نیازمندیها و زیر ساختهای حوزه بهداشت و درمان نیست ، حضور و مشارکت  خیرین و سازمانهای مردم نهاد در این حوزه بسیار ضروری می باشد.
 
در همین راستا حضور شرکتها و بنگاه های اقتصادی در راستای عمل به مسئولیت پذیری اجتماعی بیشترین سهم را در حوزه سلامت دارند.
 
از این رو به منظور ساماندهی مشارکت های مردمی و هدایت آن به سمت تامین نیازمندیهای واقعی حوزه های بهداشت و درمان طراحی یک سایت در این رابطه بسیار ضروری به نظر می رسد.
 
دکتر قلعه سفیدی مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه : 
 
شورای هماهنگی مشارکتهای مردمی به منظور سیاست گذاری و بهره مندی از ظرفیت مشارکت های مردمی در حوزه سلامت و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در جلب حداکثری مشارکت خیرین ، سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت ، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی ، گروههای داوطلب و... به صورت فصلی تشکیل می گردد.
 
فرهنگ سازی کار خیر و نکوداشت مقام نیک اندیشان در حوزه سلامت و ایجاد بستر مناسب در جلب مشارکت خیرین خارج از کشور  از مهمترین اولویتهای حوزه سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت است.
 
دکتر غلامی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه :
 
دانشگاه تمام توان خود را در راستای بهبود زیرساختهای آموزشی و بهسازی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه بکار بسته است تا دانشجویان بتوانند از امکانات مناسبی در هنگام تحصیل بهرمند گردند اما همچنان در این زمینه کمبودهایی وجود دارد و نیازمند نگاه ویژه خیرین حوزه سلامت می باشد.
 
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نخبگان کشور و استان هستند و سرمایه های ارزشمند این نظام هستند و این درحالی است که دشمن در جنگ فرهنگی و جنگ نرم  خود ، داشجویان و نخبگان ما را نشانه رفته است .
 
بنابراین باید تمام تلاش خود را برای  فراهم ساختن امکانات رفاهی و تحصیلی لازم در دانشگاه ها فراهم سازیم و خیرین حوزه سلامت در این زمینه می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند.
 
با توجه به افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی و کمبود فضای خوابگاه های دانشجویی از جمله مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد بهسازی و ساخت خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه های متاهلی می باشد.
۵ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید