اخبار

توصیه های بهداشتی در مورد توزیع نذری ماه محرم

توصیه های بهداشتی در مورد توزیع نذری ماه محرم
 
 
معاون غذا و داروی دانشگاه با تاکید بر اینکه در حد امکان ، نذورات به صورت مواد اولیه خام توزیع شود گفت: در صورت توزیع نذری به صورت غذای پخته یا نوشیدنی داغ، از تقسیم و بسته بندی آن در  دمای بالا (به صورت داغ) در ظروف یکبار مصرف پلی اتیلنی (با علامت HDPE, PE با شماره 1 و 2 حک شده در ته ظرف قابل شناسایی هستند) و نیز ظروف پلی استایرن ( با علامت PS  با شماره 6 حک شده در ته ظرف قابل شناسایی هستند ) خودداری شود.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مهدی مجرب همچنین افزود: از آنجائیکه ظروف پلیمری بخصوص ظروف فومی، عایق هستند بنابراین غذای باقی مانده را نباید با این ظروف در یخچال نگهداری کرد و نیز از گرم کردن غذا داخل ظروف یکبار مصرف پلیمری بوسیله مایکروفر نیز خودداری شود.

 

وی توصیه کرد: برای بسته بندی و پخش غذای نذری ترجیحا از ظروف یکبار مصرف آلومینیومی و در درجه دوم از ظروف پلی پروپیلن ( با علامت PP که با شماره 5 حک شده در ته ظرف قابل شناسایی هستند)استفاده شود.
 
دکتر مجرب افزود: در صورت توزیع چای ، شیر و ...به صورت داغ از لیوان های کاغذی یا گیاهی و در درجه دوم از لیوان های پلی پروپیلن ( با شماره 5 حک شده در ته ظرف) استفاده شود.
 
وی تاکید کرد: از خرید ظروف یکبار مصرف فاقد مجوز های بهداشتی خودداری گردد. 
 
🆔️@k_health
 
۱۵ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید