اخبار

"موج هفتم" کرونا در کرمانشاه پرقدرت پیش می‌رود/ مرگِ کرونایی در کمین "واکسن نزده‌ها"

"موج هفتم" کرونا در کرمانشاه پرقدرت پیش می‌رود/ مرگِ کرونایی در کمین "واکسن نزده‌ها"


معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش چشمگیر مبتلایان و بستری های کرونا در استان خبر داد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان شاهد سیر صعودی موج هفتم کرونا در استان هستیم.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیرصعودی کرونا در استان، گفت: آمار مبتلایان و بستری‌ها روز به روز درحال افزایش است و در روزها و هفته های آتی باید شاهد افزایش چشمگیر فوتی های کرونا باشیم.

وی افزود: متاسفانه مردم آنطور که باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ترس آنها از کرونا ریخته و این درحالیست که تعداد بستری ها و فوتی ها روز به روز در حال افزایش است و کرونا همچنان قدرت نمایی می کند.

دکتر شاه آبادی گفت: یک ماه پیش به دو تا سه بستری در طول روز رسیده بودیم، اما هم اکنون بیش از 230 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و این یعنی کرونا همچنان ادامه دارد و همچنان پرقدرت ظاهر می شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: قرمز شدن وضعیت شهرها یعنی خطر در حال افزایش است و اگر مردم رعایت نکنند باید شاهد قدرت نمایی هرچه بیشتر این موج جدید باشیم.

دکتر شاه آبادی با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک در خوشبینانه ترین حالت به حدود 20 درصد رسیده و این یعنی 80 درصد مردم ماسک نمی زنند که بسیار وضعیت خطرناکی است.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه سرنوشت موج هفتم کرونا به رفتار بهداشتی مردم بستگی دارد، گفت: مردم باید بدانند که کرونا تابع رفتار بهداشتی آنهاست و اگر پروتکل ها را رعایت نکنند، عده بسیاری گرفتار شده و بعضی ها جان خود را از دست می دهند.

دکتر شاه آبادی خاطرنشان کرد: این میان واکسن نزده ها بیش از همه در معرض خطر قرار دارند و بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در میان آنها بیش از سایر افراد جامعه است.

وی افزود: افرادی که واکسن نزده اند، چه آنها که بیماری زمینه ای دارند و چه ندارند، در هر سنی در معرض خطر هستند و احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها بیشتر است.

دکتر شاه آبادی گفت: در شرایط فعلی تکمیل واکسیناسیون اهمیت بسیاری دارد و افراد نباید تنها به تزریق دو دوز واکسن اکتفا کرده و باید هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم وچهارم هم اقدام کنند.

وی افزود: همچنین والدین باید برای تزریق واکسن کودکان پنج تا 12 سال هرچه سریعتر اقدام کنند، چرا که هم اکنون بهترین زمان تزریق واکسن است تا پیش از شروع مدارس، ایمنی لازم در بدن کودکان ایجاد شود.

دکتر شاه آبادی گفت: فاصله هر دو دوز واکسن یک ماه است و پس از دوز دوم دو تا هفته برای ایجاد ایمنی در بدن کودکان زمان لازم است و والدین باید هم اکنون برای تزریق واکسن اقدام کنند که تا پنجم شهریور دوز دوم هم تزریق شده و بچه ها برای شروع مدارس ایمنی لازم را داشته باشند.

۱۸ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید