اخبار

مهندس مزینانی در حاشیه نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی کشور در کرمانشاه : ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور "ایرانی" است

مهندس مزینانی در حاشیه نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی کشور در کرمانشاه : ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور "ایرانی" است
 

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از تولید ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل خبر داد.

مهندس روح الله مزینانی، امروز(۱۰ آبان) در حاشیه برپایی نمایشگاه توانمندیهای تولیدی شرکت های تجهیزات پزشکی کشور در کرمانشاه، با بیان اینکه ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور تولید داخل است، گفت: این ۴۰ درصد با توجه به ارزبری بالایی که دارند از ارزش خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی کشور برخوردارند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۰۰ قلم تجهیزات پزشکی در کشور تولید می شود که از این تعداد در ۵۰۰ قلم به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات نداریم.

مهندس مزینانی از کار بر روی تولید سایر تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت های مختلف بر روی تولید ۹۰۰ قلم تجهیزات پزشکی که ارزبری دارند در حال کار و فعالیت هستند تا بتوانیم تولید این ۹۰۰ قلم را هم در کشور داشته باشیم.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی و سه هزار توزیع کننده این تجهیزات در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه تولید تجهیزات پزشکی سرمایه ای در برنامه است، گفت: در حال حاضر دو شرکت در مرحله بالینی و مراحل اخذ مجوز برای تولید "سی تی اسکن" هستند.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در طراحی و تولید تجهیزات پزشکی علوم مهندسی و پزشکی نیاز است، گفت: خوشبختانه در کشور در این حوزه دستاوردهای خوبی به دست آورده ایم و توان متخصصین این حوزه تا حد زیادی بالا رفته است.

مهندس مزینانی گفت: در دوران کرونا که بسیاری کشورها با مشکل مواجه شدند، در ایران بواسطه تجهیزات پزشکی در حوزه تشخیصی و درمان مشکل چندانی نداشتیم.

وی افزود: بواسطه وضعیت مناسب تجهیزات پزشکی کشور در حال حاضر عمده اعمال جراحی دنیا در ایران قابل انجام است.

۱۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید