اخبار

شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های سلامت که به سوی فناوری فعالیت ‌دارند، می توانند «هسته‌های فناور» باشند

شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های سلامت که به سوی فناوری فعالیت ‌دارند، می توانند «هسته‌های فناور» باشند
 مشاور امور فعالیت های دانش بنیان و فناوری های نوین سازمان غذا و داروی کشور گفت:شرکت‌هایی که در مراکز رشد و پارک‌های فناوری مستقر هستند، چنانچه در زمینه طراحی و تولید فرآورده‌های سلامت با دانش فنی جدید و نوآور و به‌سوی فناوری فعالیت ‌کنند، قابلیت این را خواهند داشت که از سوی وزارت بهداشت به‌عنوان «هسته‌های فناور» به رسمیت شناخته شوند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مهناز خانوی در سی و دومین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد گفت:در همین راستا، صادرات بسیار جدی گرفته می شود و استان های مرزی باید برای ایجاد پنجره های واحد اقدام کنند تا بدینوسیله علاوه بر حل مشکلات آنها سرعت صادرات محصولاتشان نیز افزایش پیدا کند.

 

دکتر خانوی گفت: مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی، باید قانون جهش تولید را بخوبی مطالعه و بند بند آن را مورد بررسی قرار دهند تا در زمینه صدور مجوزها قادر به تصمیم گیری باشند.
 
وی همچنین اظهار داشت: کمبود برخی داروهای مورد نیاز از خارج از کشور وارد شده و ظرف یک هفته آینده توزیع خواهد شد.
 

دکتر خانوی با بیان اینکه در برخی اقلام دارویی در کشور با کمبود مواجه هستیم گفت:  این اقلام که عمدتا شامل آنتی بیوتیک و سرم است، تامین شده و هم اکنون در مرحله ارزیابی کیفیت است که حداکثر تا هفته آینده به صورت کنترل شده توزیع آن آغاز می شود.

 
به گفته وی برخی از داروهای کمیاب خارجی به صورت مهندسی معکوس در کشور تولید و وارد بازار می شود، از این رو واردات آن کاهش پیدا می کند، ولی برخی از پزشکان همچنان فرآورده های خارجی را تجویز می کنند که این امر موجب بروز کمبود کاذب می شود. 
 
دکتر خانوی با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه مهمترین وظیفه سازمان غذا و دارو است گفت:  آیین نامه مشترک اجرایی با محوریت استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های در قالب قانون جهش تولید دانش بنیان در خرداد ماه سال جاری تصویب شده است.
 
وی افزود: در این آیین نامه به طور جدی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در استفاده از فناوری‌ها و حمایت از فعالیت آنها توجه جدی صورت گرفته است.
 
 
۱۰ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید