اخبار

حفظ اقوام اصیل ایرانی مانند قوم کرد در کرمانشاه ،نتیجه توجه به جوانی جمعیت در آینده است

حفظ اقوام اصیل ایرانی مانند قوم کرد در کرمانشاه ،نتیجه توجه به جوانی جمعیت در آینده است
 
 رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نقش فرزندآوری، تنها جوانی جمعیت نیست، حفظ اقوام اصیل ایرانی مانند همین قوم کرد در کرمانشاه نتیجه توجه به جوانی جمعیت درآینده خواهد بود‌.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکترجباری فاروجی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در استانداری کرمانشاه گفت: به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت باید نگاه مردمی و خانوادگی شود به طوری که خانواده ها بدانند با حس فرزنددار شدن و تعدد فرزندان زندگی شاداب تری داشته باشند.
 
وی اظهار داشت:  اطلاع رسانی صحیح و به موقع توسط صداوسیما، احیای مهدهای کودک در ادارات،  عدم سقط جنین و همچنین نقش پذیری مردم در فرزندآوری از مباحثی است که باید به آن توجه کرد.
 
به گفته وی آنچه که موجب افزایش اعتماد مردم در حوزه فرزندآوری می شود، اجرای قانون است که دستگاههای دولتی باید وظایف خود را در این راستا پیگیری نمایند.
 
دکتر جباری افزود: بحران سالخوردگی کشور و جنگ جمعیتی موضوعی است که آثار آن در آینده مشخص خواهد شد و ممکن است قابل جبران نباشد .
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۵۴ بار در رابطه با جوانی جمعیت هشدار دادند و می فرمایند که ما باید برای نجات کشور اقدام کنیم گفت: اعتمادسازی و امیدآفرینی دو مقوله مهم است که برای رسیدن به آنها در جامعه برنامه ریزی صحیح باید داشته باشیم.
 
وی افزود:علاوه بر دولت، افراد و مراکز تاثیرگذار هم باید نقش ایفا کنند و به فرهنگسازی عمومی جامعه در رابطه با فرزندآوری کمک کنند.
 
 
 
۱۰ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید