اخبار

جمعیت یکی از مولفه های اقتدار و قدرت است که می تواند تحول را برای هر کشوری به بار بیاورد

جمعیت یکی از مولفه های اقتدار و قدرت است که می تواند تحول را برای هر کشوری به بار بیاورد
 
امیری مقدم استاندار کرمانشاه در همایش چشم انداز جمعیت و باروری در ایران گفت: جمعیت یکی از مولفه های اقتدار و قدرت است و اقتدار قدرت می تواند تحول را برای هر کشوری به بار بیاورد، بنابراین در برنامه ها باید از شعار دهی بیرون آمد و در حوزه عملیاتی کار کرد. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: بحث کاهش باروری که به خاطر یک سری تبلیغات منفی و بر اساس قواعد غربی و آموزش های ناهماهنگ با دین در کشور ایجاد شده، باعث می شود کشور به سمتی برود که اروپا درگیر آن است.
 
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر به صورت جدی به مسئله فرزند آوری در کشور  نپردازیم، در آینده نه چندان دور تعداد جوانان کشور کم می شود و یک کشور سالمند خواهیم داشت و با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.
 
وی یکی از راه های رسیدن به آرامش در جامعه را ازدواج دانست و گفت: در بحث ازدواج آیات و روایات زیادی وجود دارد و در دین مبین اسلام بسیار به این مسئله سفارش شده است.
 
وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی بنایی بر اصل خانواده ندارند گفت: توجه به استحکام بنیان خانواده در کشورهای خارجی معنایی ندارد؛ عدم توجه به مسائل اعتقادی و اخلاقی موجب افزایش آمار سقط جنین در جامعه می شود.
 
وی با بیان اینکه در کنار مشکلاتی که برای فرزند آوری داریم تشویقاتی هم در نظر گرفته شده است، گفت: تمام زوج های نابارور باید تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند و تسهیلات و مشوق های فرزند آوری عملی شود و جوانان برای یک زندگی پایدار باید قبل از ازدواج آموزش ببینند، چرا که اگر آموزش خوب نباشد ازدواج به طلاق ختم می شود، باید زندگی با فرزند بیشتر تبلیغ شود.
 
وی تاکید کرد: باید از این همایش به یک جمع بندی مفید و کاربردی در راستای جوانی جمعیت برسیم و نباید در این زمینه بی توجهی شود.
 
 
۱۱ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید