اخبار

حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در سرپل ذهاب

حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در سرپل ذهاب
 
 دکتر محمدی رئیس و اعضای هیات رییسه دانشگاه در بدو ورود به شهرستان سرپل ذهاب به همراه دکتر حیدری نماینده مردم گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سرپل ذهاب ، از بیمارستان شهدای این شهرستان بازدید کردند.
 
 در این بازدید رییس دانشگاه ضمن بازدید از بخش های مختلف بیمارستان شهدا، نحوه ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان را بررسی و با پرسنل نیز دیدار و گفتگو کرد،همچنین در این بازدید روند اجرای پروژه بیمارستان جدید سرپل ذهاب مورد ارزیابی قرار گرفت. 

 

همچنین در بخش دیگری از حضور هیئت رئیسه دانشگاه در سرپل ذهاب جلسه پایش حوزه سلامت این شهرستان تشکیل شد که دکتر باوندپور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب در این نشست گفت: شهرستان سرپل ذهاب با هشت سال جنگ تحمیلی و زلزله جزو محروم ترین شهرها است، در حالیکه مردم این شهرستان لایق بهترین ها هستند که امیدواریم بتوانیم قدم های مثبت و هرچند کوچکی برای این مردم برداریم. 

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: بیمارستان شهدا در اولویت مطالبات مردم سرپل ذهاب است، زیرا روزانه حدود ۱۲۰۰ نفر به اورژانس این شهرستان مراجعه می کنند و بر این اساس گسترش فضای اورژانس و تعداد تخت های بستری برای ارتقاء سطح کیفیت درمان بسیار حائز اهمیت است.
 
دکتر باوندپور گفت: پزشک عمومی خط اول مقابله با بیماری ها است و جذب پزشک عمومی یکی از مشکلات مهم ما است که امیدواریم هرچه زودتر مرتفع شود.
 
وی بابیان اینکه متاسفانه شهرستان سرپل ذهاب در تقسیمات کشوری هنوز به منطقه سه پنجم تبدیل نشده گفت: تحقق این امر موجب افزایش میل و رغبت پزشکان عمومی و سرازیر شدن آنها به سمت این شهرستان می شود که امیدواریم هرچه زودتر با کمک نماینده و فرماندار این شهرستان این امر محقق شود و کمکی به جذب پزشک عمومی باشد.
 
به گفته وی جذب نیروی پرستار با توجه به پایان یافتن طرح ۲۱ پرستار در این شهرستان و فراهم نمودن امکانات و شرایط دریافتی و رفاهی برای متخصصان این شهرستان در اولویت قرار دارد.
 
دکتر باوندپور افزود: گسترش اتاق عمل به واسطه بیمارستان جدید و فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای ارائه خدمت پزشکان جراح و متخصص از جمله زنان و زایمان، ارولوژی، جراح عمومی، چشم پزشکی و مغز و اعصاب ضروری است، زیرا که تمام این متخصصان نیازمند اتاق عمل هستند.
 
وی عنوان کرد:سرپل ذهاب با پوشش درمانی ۲۰۰ هزار نفری باتوجه به مراجعه شهرستانهای اطراف و اینکه منطقه یک کشاورزی است و میزان بیماری ستون فقرات خیلی بالاست، نیازمند جراح مغز و اعصاب و دستگاه ام آر آی است.
 
 مرکز روستایی قره بلاغ، دیوارکشی هفت مرکز روستایی، تعمیر پنج خانه بهداشت،  نصب دوربین مداربسته برای ۹ مرکز و پنج پایگاه بهداشتی، بهسازی منازل سازمانی شبکه، مستندسازی املاک ۱۶ مرکز، کمبود تجهیزات پزشکی، مطالبات پرسنلی، حق سنوات و مرخصی بیمه روستایی از دیگر خواسته های دکتر باوند پور مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بود.
 
 
 
۱۲ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید