اخبار

اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان "فارابی" کرمانشاه راه اندازی می‌شود

اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان "فارابی" کرمانشاه راه اندازی می‌شود

 رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه از راه اندازی مگا "آی.سی.یو" غرب کشور در بیمارستان فارابی کرمانشاه خبر داد.

دکتر سارا حجتی تبار در نشست خبری (14 آبان) با اشاره به راه اندازی بیمارستان فارابی کرمانشاه از سال 1360، گفت: این بیمارستان در سالهای ابتدای فعالیت خود فقط پذیرای بیماران روانپزشکی بود، اما پس از چندسال پذیرش بیماران مغز و اعصاب هم به فعالیت های آن اضافه شده است.

وی افزود: در حال حاضر این بیمارستان مرکز اصلی پذیرش بیماران روانپزشکی و مغز و اعصاب در استان و حتی غرب کشور محسوب می شود.

وی ظرفیت فعال بیمارستان را 257 تخت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 174 بیمار در این بیمارستان بستری هستند.

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه گفت: همچنین اورژانس بیمارستان نیز با 18 تخت در دو بخش اورژانس روانپزشکی و مغز و اعصاب فعال است.

حجتی تبار افزود: در این بیمارستان بخش های درمان سوءمصرف مواد مخدر و نیز درمان بیماران سکته حاد مغزی فعال است و به بیماران خدمات رسانی دارد.

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه تصریح کرد: بخش جدیدی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده، بخش مانیتورینگ مداوم نوار مغزی است که اولین بخش در غرب کشور محسوب شده و در زمینه درمان و تشخیص اختلالات صرع و تشنج نقش دارد. این بخش بین المللی بوده و به زودی از کشورهای همسایه هم پذیرش بیمار خواهیم داشت.

حجتی تبار به ارائه خدمات پاراکلینیک در بیمارستان فارابی هم اشاره کرد و افزود: خدمات خوبی در این زمینه در بیمارستان ارائه می شود، طوری که از بیمارستان های دیگر هم بیماران به اینجا ارجاع می شوند.

وی افزود: دستگاه های ام.آر.آی، سی تی اسکن، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، واحد نوار عصب و نوار عضله، رادیولوژی و آزمایشگاه و ... دربیمارستان فعال است و خدمات ارائه می دهند.

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه با اشاره به فعالیت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان گفت: در این کلینیک که به زودی نام آن به کلینیک "مهر" تغییر پیدا خواهد کرد، خدمات روانپزشکی، مغز و اعصاب، فلوشیپ صرع و تشنج، عفونی، قلب و طب فیزیکی ارائه می شود. همچنین واحد روانشناسی و مشاوره و روانسنجی هم در این کلینیک با تعرفه دولتی فعال است.

حجتی تبار گفت: به زودی تخصص های زنان، اطفال، توانبخشی و دندانپزشکی هم در این کلینیک فعال می شود.

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین مراکز تحقیقاتی خوبی از جمله مرکز تحقیقات اختلالات خواب و علوم رفتاری و سوءمصرف مواد هم در بیمارستان فعال هستند.

حجتی پور در ادامه از مراجعه بیش از هشت هزار بیمار به بیمارستان فارابی در شش ماهه ابتدای سال خبر داد و افزود: از این تعداد 3500 نفر بیمار مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان مراجعه داشته اند که از این تعداد 512 نفر بستری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فروکش کردن موج کرونا، از ابتدای مهرماه امسال بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان منتفی شده و در حال حاضر تنها سه بیمار در این زمینه در بخش های ویژه بستری هستند.

حجتی پور گفت: همچنین از مجموع مراجعان در شش ماهه ابتدای سال 2600 نفر به اورژانس روانپزشکی مراجعه داشته که 1500 نفر آنها بستری شده اند.

وی افزود: همچنین طی این مدت 2200 نفر به اورژانس نورولوژی مراجعه داشته که از این تعداد نیز 700 بیمار بستری شده اند.

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 5500 نفر به بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی کلینیک بیمارستان و نیز 13 هزار و 500 نفر به واحد تصویربرداری مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت واحد جامع نگر و پیگیری پس از ترخیص در بیمارستان گفت: برای اینکه از بستری مجدد بیماران روان جلوگیری شود، پس از ترخیص از بیمارستان در قالب پیگیری های تلفنی و ویزیت در منزل روند درمان بیماران پیگیری می شود.

وی افزود: در همین راستا در شش ماهه ابتدای امسال 132 مورد ویزیت در منزل و 3000 مورد پیگیری تلفنی در خصوص نحوه مصرف دارو علائم بیماران داشته ایم.

به گزارش ایسنا، رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه در بخش دیگر صحبت هایش به پروژه های توسعه ای بیمارستان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین این پروژه ها، مگا ICU بیمارستان با ظرفیت 24 تخت ICU است که از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی افزود: این پروژه ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد و عملا می توان گفت در غرب کشور بی نظیر است.

حجتی تبار از اخذ مجوز راه اندازی اورژانس جدید بیمارستان هم خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با راه اندازی یک اورژانس جدید، اورژانس بیماران روانپزشکی را به طور کامل از اورژانس بیماران مغز و اعصاب جدا کنیم.


۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید