اخبار

سردرد‌های ضربان دار و سر گیجه دو علامت مسمویت با گاز مونو اکسید کربن

سردرد‌های ضربان دار و سر گیجه دو علامت مسمویت با گاز مونو اکسید کربن

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی غذا و دارو استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۱۱ تا ۱۳ درصد از مرگ‌های ناشی از مسمومیت بر اثر استنشاق گاز مونو اکسید کربن است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه، دکتر وریا رحیمی با بیان اینکه امسال حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در استان کرمانشاه دچار انواع مسمومیت‌ها شدند گفت: اگر دچار سردرد‌های ضربان دار سرگیجه شدید احتمال مسمومیت با گاز منواکسید وجود دارد.

وی افزود:با شروع فصل سرما که بخاری‌ها روشن می‌شوند شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کنند بسیاری از مغازه‌ها در این فصل از بخاری‌های بدون دود کش، پینک نیک و بخاری‌های دست ساز استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است چراکه تهویه ماسب ندارد.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی غذا و دارو استان کرمانشاه گفت: خواب آلودگی، تپش قلب، تهوع استفراغ از دیگر نشانه‌های مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.

دکتر رحیمی با بیان اینکه غلظت بیشتر مونو اکسید کربن باعث کاهش هوشیاری، کما و در نتیجه مرگ فرد می‌شود افزود: اولین قدم رساندن اکسیژن به فرد است به همین منظور باید شخص را در محیط باز قرار دهید.

وی ادامه داد: گاز مونواکسید کربن بو و رنگ ندارد به همین دلیل فرد تا وقتی دچار مسمومیت نشود علائمی ندارد.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی غذا و دارو استان کرمانشاه با بیان اینکه کودکان، مادران باردارو افراد سالخورده در معرض خطر هستند افزود: پس از انتقال فرد به محیط باز با اورژانش و آتش نشانی تماس بگیرند و به فردی که دچار مسمومیت شده خوراکی و نوشیدنی ندهید.

۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید