اخبار

کارگاه آموزشی گلوگاه های فساد پذیر، مقابله با فساد اداری و آشنایی با قوانین و مقررات

کارگاه آموزشی گلوگاه های فساد پذیر، مقابله با فساد اداری و آشنایی با قوانین و مقررات
 
 
کارگاه آموزشی یک روزه ای در راستای مقابله با فساد اداری و آشنایی با قوانین و مقررات، صبح روز دوشنبه با حضور مدیرکل سازمان بازرسی استان، رییس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیران بازرسی و  پشتیبانی دانشگاه و روسای دانشکده ها، شبکه های بهداشتی درمانی شهرستانها و بیمارستانهای تابعه دانشگاه در سالن بوستان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی رییس دانشگاه گفت: توجه به قوانین و مقررات اداری از جمله آیین نامه های استخدامی و مالی و قوانین و مقررات برگزاری مناقصات بسیار حائز اهمیت است و لازم است مدیران دانشگاه این موارد را به صورت جدی مد نظر قرار دهند. 
 
وی اظهار داشت: آموزش در خصوص اجرای قوانین و مقررات اداری در حوزه های مختلف بسیار تاثیرگذار است، چرا که آشنایی با قوانین و مقررات اداری به مدیران کمک می کند و مانع از افزایش تخلفات اداری خواهد شد که به دلیل عدم آشنایی با این قوانین ممکن است رخ دهد.
 
به گفته دکتر محمدی مهمترین سرمایه دانشگاه نیروی انسانی است و برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای آگاهی بخشی و ارتقاء علمی مدیران و پرسنل دانشگاه در حوزه های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مهندس کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: فعالیت مدیر بازرسی دانشگاه و همکاران ایشان در راستای نحوه عملکرد و اجرای صحیح و رعایت قوانین و مقررات اداری در حوزه های مختلف مراکز تابعه دانشگاه بسیار ارشمند و قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: وجود یک بازرسی قوی و قانونمند در دانشگاه به طور قطع مانع از بروز تخلفات در حوزه ها و واحد های مختلف بیمارستانها و مراکز تابعه دانشگاه خواهد شد.

مهندس کریمی گفت: مباحث نیروی انسانی و مالی از چالش هایی است که دانشگاه با آن مواجه است و در حال حاضر بکارگیری نیروهای دانشگاه علوم پزشکی تنها با کسب مجوز و با برگزاری آزمون استخدامی صورت می گیرد.

وی مهمترین وظیفه ما در معاونت توسعه دانشگاه نظارت و پشتیبانی و حمایت از واحد ها و مراکز تابعه دانشگاه دانست .

به گفته وی تدوین و تهیه چارت جدید نیروی انسانی  دانشگاه و فراهم ساختن زیرساختهای لازم در راستای استقلال مالی بیمارستانهای تابعه دانشگاه ، عدم تمرکز در ستاد دانشگاه و بهره مندی از توان و پتانسیل مدیران و کارشناسان واحد های تابعه در راستای ارتقا بهره وری از  اولویت های این معاونت می باشد.

 

 

 
۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید